AMD nie pozwoliło na DLSS w Starfield? Producent Radeonów komentuje sprawę

AMD nie pozwoliło na DLSS w Starfield? Producent Radeonów komentuje sprawę

W kontekście nadchodzącej gry RPG Starfield, niuanse dotyczące ewentualnej obsługi Nvidia DLSS w sytuacji, gdy gra jest w pakiecie z Radeonami, wciąż pozostają niejasne.

Gracze sugerują, że AMD zablokowało DLSS w Starfield.

W piątek, główny architekt ds. rozwiązań dla graczy w AMD, Frank Azor, wyraził gotowość firmy do wsparcia technologii skalowania DLSS firmy Nvidia w grze Starfield, jeśli Bethesda, twórcy gry, zdecydują się na jej wdrożenie. Azor stwierdził, że AMD nie stanie na przeszkodzie, żeby gra korzystała z technologii DLSS. „Jeśli chcą użyć DLSS, mają pełne wsparcie ze strony AMD” – wyjaśnił Azor w rozmowie z The Verge.  Komentarz jest odpowiedzią na rosnące spekulacje, że AMD ogranicza stosowanie technologii DLSS w grach, które mają umowy marketingowe z tą firmą. Niemniej jednak, prawdopodobnie gra Starfield nie będzie oficjalnie obsługiwała DLSS w momencie premiery.

W momencie premiery Starfield najprawdopodobniej będzie obsługiwał wyłącznie FSR od AMD, które jest wspierane przez wszystkie karty graficzne, niezależnie od producenta.

Analizy umów sponsorskich zawartych z obiema firmami pokazują, że większość głównych tytułów sponsorowanych przez Nvidię obsługuje technologię FidelityFX Super Resolution (FSR) firmy AMD. W przeciwieństwie do tego, znacznie mniej gier od AMD zawiera obsługę technologii skalowania od Nvidii.

Mimo wahań w przeszłości dotyczących stanowiska AMD w tej sprawie, firma nadal nie może ujawnić wszystkich szczegółów swoich umów w tej kwestii. Azor przyznał, że AMD oczekuje, iż partnerzy będą promować ich technologię ponad konkurencją, jednak nie zabraniają wdrożenia technologii DLSS.

Azor zasugerował, że Bethesda mogła skupić się na FSR 2 dla Starfield, ponieważ Xbox i wszystkie najnowsze karty graficzne komputerów PC mają dostęp do tej technologii, podczas gdy DLSS wymaga układu graficznego Nvidia z serii GeForce RTX 2000 lub nowszego.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD nie pozwoliło na DLSS w Starfield? Producent Radeonów komentuje sprawę

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł