W kontekście nadchodzącej gry RPG Starfield, niuanse dotyczące ewentualnej obsługi Nvidia DLSS w sytuacji, gdy gra jest w pakiecie z Radeonami, wciąż pozostają niejasne.
Gracze sugerują, że AMD zablokowało DLSS w Starfield.
W piątek, główny architekt ds. rozwiązań dla graczy w AMD, Frank Azor, wyraził gotowość firmy do wsparcia technologii skalowania DLSS firmy Nvidia w grze Starfield, jeśli Bethesda, twórcy gry, zdecydują się na jej wdrożenie. Azor stwierdził, że AMD nie stanie na przeszkodzie, żeby gra korzystała z technologii DLSS. „Jeśli chcą użyć DLSS, mają pełne wsparcie ze strony AMD” – wyjaśnił Azor w rozmowie z The Verge. Komentarz jest odpowiedzią na rosnące spekulacje, że AMD ogranicza stosowanie technologii DLSS w grach, które mają umowy marketingowe z tą firmą. Niemniej jednak, prawdopodobnie gra Starfield nie będzie oficjalnie obsługiwała DLSS w momencie premiery.
W momencie premiery Starfield najprawdopodobniej będzie obsługiwał wyłącznie FSR od AMD, które jest wspierane przez wszystkie karty graficzne, niezależnie od producenta.
So after combing through Starfield preload files on PC, I don't see any sign of it supporting DLSS/XeSS. If true I think this would generate a lot of backlash for Bethesda & AMD (due to their refusal to confirm whether they block rival GPU vendor techs in their sponsored games). pic.twitter.com/U67On3x6Kt
— Sebastian Castellanos (@Sebasti66855537) August 18, 2023
Analizy umów sponsorskich zawartych z obiema firmami pokazują, że większość głównych tytułów sponsorowanych przez Nvidię obsługuje technologię FidelityFX Super Resolution (FSR) firmy AMD. W przeciwieństwie do tego, znacznie mniej gier od AMD zawiera obsługę technologii skalowania od Nvidii.
Mimo wahań w przeszłości dotyczących stanowiska AMD w tej sprawie, firma nadal nie może ujawnić wszystkich szczegółów swoich umów w tej kwestii. Azor przyznał, że AMD oczekuje, iż partnerzy będą promować ich technologię ponad konkurencją, jednak nie zabraniają wdrożenia technologii DLSS.
Azor zasugerował, że Bethesda mogła skupić się na FSR 2 dla Starfield, ponieważ Xbox i wszystkie najnowsze karty graficzne komputerów PC mają dostęp do tej technologii, podczas gdy DLSS wymaga układu graficznego Nvidia z serii GeForce RTX 2000 lub nowszego.
Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD nie pozwoliło na DLSS w Starfield? Producent Radeonów komentuje sprawę