AMD obiecywało HYPR-RX w pierwszej połowie roku. Tymczasem wciąż czekamy

AMD obiecywało HYPR-RX w pierwszej połowie roku. Tymczasem wciąż czekamy

Kiedy pod koniec zeszłego roku AMD zaprezentowało szczegóły technologii HYPR-RX, obiecywało, że ta zostanie udostępniona w pierwszej połowie 2023 roku. Jesteśmy już w drugiej połowie, a trybu wydajnościowego HYPR-RX jak nie było, tak nie ma. 

HYPR-RX, czyli rozwiązanie 3w1

HYPR-RX będzie rozwiązaniem zwiększającym wydajność jednym kliknięciem, łączącym tak naprawdę trzy technologie, koncentrujące się na poprawie wydajności i responsywności: Radeon Super Resolution, Radeon Boost i Radeon Anti-Lag. Wszystkie te funkcje są teraz dostępne za pośrednictwem oprogramowania AMD i obsługiwane przez szeroką gamę GPU, ale HYPR-RX ma być kompleksowym i prostym w obsłudze rozwiązaniem. Technika będzie częścią wstępnie ustawionych profili dostępnych w zakładce Graphics w sterownikach. W ten sposób użytkownik będzie mógł wybrać, który profil najbardziej mu odpowiada w poszczególnych grach.

Jesteśmy już w drugiej połowie, a trybu wydajnościowego HYPR-RX jak nie było, tak nie ma. 

AMD

Mówiąc wprost, to rozwiązanie za pomocą jednego kliknięcia zmniejszy opóźnienia systemu (Anti-Lag), umożliwi dynamiczne skalowanie rozdzielczości (Boost) i użyje skalowania przestrzennego (RSR). Na pewno nie będzie to jednak najlepsze rozwiązanie dla każdego. W przypadku, kiedy gry już obsługują FSR 2.0, technika upscalingu powinna zapewnić lepszą jakość obrazu. Jednak RSR oparty na algorytmie FSR 1.0 ma tę zaletę, że działa z poziomu sterownika, bez konieczności ręcznej zmiany ustawień gry. W tym sensie HYPR-RX to bezproblemowe rozwiązanie, które powinno działać w wielu grach.

HYPR-RX

Poza tym obecnie nie jest możliwe jednoczesne włączenie wszystkich trzech funkcji. Na przykład Radeon Super Resolution nie działa z Radeon Boost. Obie funkcje wzajemnie się wykluczają, co potwierdza komunikat w oprogramowaniu Radeon. To samo dotyczy Radeon Boost i Anti-Lag, które też nie działają razem. To zmienić ma się wraz z nadejściem HYPR-RX.

HYPR-RX w akcji

AMD udostępniło w zeszłym roku wstępne dane przedstawiające HYPR-RX w akcji. W Dying Light 2 technologia zwiększa liczbę klatek na sekundę z 90 do 166 FPS, co stanowi wzrost aż o 85%. Ten test został przeprowadzony na platformie z procesorem Ryzen 9 7900X i pamięciami DDR5-5200, z grą ustawioną na wysokim poziomie detali przy rozdzielczości 1080p. Rozdzielczość wyjściowa podniosła się tu do 1440p dzięki Hyper-RX, a opóźnienie, według AMD, zostało zmniejszone z 30 ms do 11 ms.

 

HYPR-RX

Czekamy na reakcję ze strony AMD i podanie nowej daty premiery dla HYPR-RX.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD obiecywało HYPR-RX w pierwszej połowie roku. Tymczasem wciąż czekamy

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł