AMD oficjalnie prezentuje FidelityFX Super Resolution (FSR) i porównuje do DLSS NVIDII

AMD oficjalnie prezentuje FidelityFX Super Resolution (FSR) i porównuje do DLSS NVIDII

AMD od dłuższego czasu pracuje nad FidelityFX Super Resolution (FSR), a teraz ta open-sourcowa alternatywa dla DLSS od NVIDII jest wreszcie gotowa do wprowadzenia, obiecując nawet 2,5-krotnie wyższą wydajność w niektórych tytułach. FidelityFX Super Resolution będzie działać zarówno na procesorach graficznych AMD Radeon, jak i Nvidia GeForce i podobnie jak DLSS, dostępnych będzie wiele ustawień jakości. W trybie Performance FSR może zapewnić do 2,5x wyższą wydajność w porównaniu z rozdzielczością natywną, umożliwiając graczom przełączanie się na bardziej wymagające ustawienia grafiki, takie jak ray tracing. Jedną z pierwszych gier obsługujących FSR będzie Godfall, kontynuująca współpracę między AMD i Counterplay Games. Mówiąc o wprowadzeniu FSR do Godfall, CEO Counterplay, Keith Lee, powiedział: „Teraz, dzięki FidelityFX Super Resolution, AMD dostarczyło kolejną niesamowitą funkcję niezależną od platformy, która jest łatwa do wdrożenia przez programistów i zapewnia społeczności Godfall wyższą wydajność w wyższych rozdzielczościach dzięki wszystkie graficzne smaczki, w tym raytracing, będą wyniesione do góry”.

AMD pokazuje FidelityFX Super Resolution (FSR) na przykładzie pierwszej gry Godfall. Producent obiecuje znaczny wzrost wydajności i obsługę również kart NVIDII, które nie wspierają DLSS.

AMD nie podało jeszcze wielu szczegółów, ale mamy datę premiery - 22 czerwca, czyli tuż za rogiem. Wtedy zobaczymy pierwszą grę z obsługą FSR. FSR jest częścią programu GPUOpen AMD i jako taki ma działać zarówno na procesorach graficznych AMD, jak i Nvidia, nawet tych, które nie obsługują DLSS, jak seria GeForce 10. AMD wymienia wsparcie dla procesorów graficznych z serii RX Vega, RX 500, RX 5000 i RX 6000 oraz wszystkich APU Ryzen z grafiką Radeon. Nie będą zapewniać wsparcia technicznego w zakresie procesorów graficznych innych producentów, ale wiemy, że FSR będzie działać na procesorach graficznych Nvidia co najmniej od Pascali.

AMD pokazało wydajność FSR w dwóch sytuacjach: pierwsza to Godfall na RX 6800 XT z ustawieniami epic i ray tracingiem w rozdzielczości 4K. Bez FSR gra działała z 49 FPS. Z FSR w trybie Ultra Quality, wydajność wzrosła do 78 FPS, co oznacza wzrost o 59%. Wydajność podskoczyła do 2X w trybie jakości i przekroczyła 2X w trybach zrównoważonym i wydajnym. AMD nie ujawniło, w jakich rozdzielczościach renderowania działa każdy z tych trybów, ale deklaracje wydajności są imponujące. Wzrosty wydajności są zgodne z tym, co pokazuje Nvidia z DLSS 2.0 w najnowszych tytułach, ale oczywiście jest to tylko jedna gra i nie wiadomo ani jak została przetestowana, ani jak wydajność będzie wyglądała w innych tytułach.

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD oficjalnie prezentuje FidelityFX Super Resolution (FSR) i porównuje do DLSS NVIDII

 0