Opublikowany w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych (USPTO) patent ujawnia nową technologię AMD o nazwie „Gaming Super Resolution”, która stanowić będzie odpowiedź Czerwonych na Deep Learning Super Sampling (DLSS) od NVIDII. Wydaje się, że patent przedstawia część schematu FidelityFX Super Resolution dla kart graficznych z serii Radeon RX 6000. Tego typu technologie mają zasadniczo na celu skalowanie obrazów przy minimalnej lub zerowej utracie jakości obrazu, a nawet generowanie lepiej wyglądających scen w wyższych rozdzielczościach, przy jednoczesnym radykalnym zmniejszeniu obciążenia GPU. Dobrze obrazuje to technika NVIDII, gdzie najnowsza implementacja DLSS (2.0) działa naprawdę dobrze.
Opublikowany w USPTO patent ujawnia nową technologię AMD o nazwie „Gaming Super Resolution”, która stanowić będzie odpowiedź Czerwonych na DLSS.
Wciąż czekamy na odpowiedź ze strony AMD, ale FidelityFX Super Resolution ma mieć jedną kluczową przewagę, gdyż będzie działać z każdą grą i nie będzie całkowicie zależna od uczenia maszynowego. Przynajmniej w teorii, gdyż w FAQ dla Metro Exodus Enhanced Edition ujawniono, że tytuł ten nie uzyska wsparcia dla technologii AMD Super Resolution, „ponieważ nie jest ona zgodna z technikami renderowania” zastosowanymi przez twórców. Zobaczymy więc, jak wyglądać będzie to w praktyce. W swoim nowo opublikowanym patencie Gaming Super Resolution AMD mówi o pułapkach konwencjonalnych technik super rozdzielczości i wydaje się, że pośrednio odnosi się do DLSS. „Konwencjonalne techniki super rozdzielczości obejmują różnorodne konwencjonalne architektury sieci neuronowych, które zapewniają super rozdzielczość poprzez upskalowanie obrazów przy użyciu funkcji liniowych. Te funkcje liniowe nie wykorzystują jednak zalet innych typów informacji (np. informacji nieliniowych), co zazwyczaj powoduje zamazane i/lub uszkodzone obrazy” - wyjaśnia AMD.
„Ponadto konwencjonalne architektury sieci neuronowych można uogólniać i są wyszkolone do działania bez znaczącej wiedzy na temat tematu. Inne konwencjonalne techniki super rozdzielczości wykorzystują podejście do uczenia głębokiego. Techniki głębokiego uczenia nie obejmują jednak ważnych aspektów oryginalnego obrazu, co powoduje utratę kolorów i utratę informacji o szczegółach” - dodało AMD. Rozwiązaniem Czerwonych jest użycie kombinacji technik liniowych i nieliniowych, co przekładać ma się na lepsze wyniki. Według AMD opatentowana technologia zachowuje oryginalny obraz podczas procesu skalowania, jednocześnie poprawiając ogólną wierność. Producent sugeruje również, że technika może działać na różnych urządzeniach, a nie tylko na dedykowanych kartach graficznych. Oprócz komputerów osobistych i „urządzeniach do gier”, które rozumieć można jako konsole do gier, firma AMD wymienia w szczególności różne inne gadżety, takie jak urządzenia przenośne, dekodery, telewizory, telefony komórkowe i tablety. Należy zauważyć, że AMD złożyło ten patent w listopadzie 2019 r., ale nie został on opublikowany do tej pory.
Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD patentuje Gaming Super Resolution i przy okazji krytykuje DLSS