Podczas konferencji poświęconej wynikom finansowym za czwarty kwartał 2024 roku AMD podało, iż obecna generacja konsol jest niezwykle udana. Jak wiadomo producent odpowiada za dostawy podzespołów do konsol Xbox Series X/S i PlayStation 5. Firma ujawniła, ile chipów dostarczyła.
Według AMD liczba dostarczonych układów przekroczyła 100 milionów sztuk. Układy te to półcustomowe procesory, które napędzają większość dostępnych obecnie konsol do gier, w tym PlayStation 4, PlayStation 5 oraz Steam Deck. Chociaż to ogromne osiągnięcie dla AMD, zostało ono przyćmione przez ogłoszone wyniki finansowe.
Przychody z gamingu spadły o 59%
Przychody AMD z sektora gier spadły o 59% rok do roku w czwartym kwartale 2024 r. W okresie od października do grudnia firma zarobiła 563 miliony dolarów na segmencie gamingowym – to ogromny spadek w porównaniu do 1,4 miliarda dolarów w analogicznym okresie 2023 roku. Jednak całkowite przychody AMD osiągnęły rekordowy poziom 7,7 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 24% rok do roku.

Głównymi motorami wzrostu były segmenty centrów danych oraz procesory dedykowane konsumentom. Przychody z centrów danych niemal się podwoiły, a drugi segment wzrósł o 52%, co pomogło zrównoważyć straty w sektorze gamingowym. CEO AMD, Lisa Su, przyznała, że spodziewa się dalszych spadków w segmencie gier w nadchodzących kwartałach, aczkolwiek ich skala powinna być mniejsza niż dotychczas. Podkreśliła także, że stan zapasów w kanałach dystrybucji wrócił do normy, z zaś sprzedaż półcustomowych układów powraca do historycznych trendów.
Plany AMD na przyszłość – RDNA 4 i AI w grach
Podczas konferencji AMD przedstawiło także swoje plany na przyszły rok w segmencie gamingowym. Lisa Su zapowiedziała, że głównym celem nowej generacji kart graficznych będzie dostarczenie technologii RDNA 4 dla entuzjastów gamingu.
"Naszym priorytetem w tej generacji jest dostarczenie najwydajniejszych procesorów dla entuzjastów gamingu, w szczególności w segmencie o największym wolumenie. Architektura RDNA 4 zapewni znacznie lepszą wydajność w ray tracingu oraz wsparcie dla technologii AI, która umożliwi wysokiej jakości gaming w 4K dla graczy mainstreamowych."
AMD przewiduje "umiarkowane wzrosty" w segmencie gamingowym oraz sektorze wbudowanych systemów (Embedded). Od 2025 roku firma połączy segmenty gamingowy i kliencki w jeden dział, a prognozy mówią o przychodach na poziomie 7,1 miliarda dolarów (+/- 300 milionów), co oznacza wzrost o 30% rok do roku.

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD i ogromny sukces... przy ogromnej porażce? Tak, to możliwe i każdy wie, o co chodzi