AMD przyznaje, że Anti Lag+ powoduje bany i inne problemy w sieciowych grach

AMD przyznaje, że Anti Lag+ powoduje bany i inne problemy w sieciowych grach

Piątek 13 z pewnością był pechowym dniem dla AMD i zespołu graficznego Radeon. Firma oficjalnie potwierdziła problemy związane z technologią Anti Lag+, które skutkowały banami dla graczy korzystających z tej technologii w Counter-Strike 2. Czerwoni przyznali, że pracują razem z Valve nad naprawieniem tej sytuacji.

Anti Lag+ to przepis na ban

Na nieszczęście dla AMD, użytkownicy Anti Lag+ zgłaszają kolejne kłopoty w tym otrzymywanie banów, awarie i problemy z wydajnością w innych popularnych tytułach multiplayer. Nie dziwi więc, że wiele osób mocno krytykuje firmę za zbyt wcześnie udostępnianie tej funkcji, bez należytego jej przetestowania. Z drugiej strony, powoli robi się normą, że to gracze przeważnie robią za testerów, więc powinniśmy się już do tego przyzwyczajać. 

AMD oficjalnie potwierdziło problemy związane z technologią Anti Lag+, które skutkowały banami dla graczy korzystających z tej technologii.

Zamiast pomagać graczom zmniejszać opóźnienia w grach, AMD strzeliło sobie w stopę, gdy w piątkowe popołudnie w mediach społecznościowych zaczęły pojawiać się doniesienia o problemach związanych z Anti-Lag+. Oficjalne konto Counter-Strike X natychmiast wydało ostrzeżenie, informując graczy, że użycie Anti-Lag/+ spowoduje banem ze strony Valve Anty Cheat. Kilka godzin później AMD potwierdziło, że problem był związany z sterownikiem Adrenaline 23.10.1. Zalecono użytkownikom niewłączanie funkcji Anti-Lag+ w CS2 do odwołania.

Problem wynika z implementacji

Wydaje się, że problem wynika z wybranej przez AMD implementacji rozwiązania redukującego laga. Zamiast budować funkcjonalność, uzupełniając istniejące pliki gier, rozwiązanie AMD Anti-Lag+ bezpośrednio rozszerza biblioteki .DLL plików gry. W tym przypadku rozwiązanie próbuje manipulować bibliotekami .DLL Valve Anti-Cheat (VAC), powodując automatyczne bany.

Nie tylko Counter-Strike 2

Sytuacja pogorszyła się między piątkowym ogłoszeniem a wczesnym sobotnim rankiem, w miarę jak napływało coraz więcej zgłoszeń o użytkownikach napotykających problemy związane z Anti-Lag+. Użytkownicy kilku platform zaczęli zgłaszać problemy z innymi tytułami, takimi jak Modern Warfare i Apex Legends. Obie produkcje to popularne gry wieloosobowe z rozbudowanymi i dobrze znanymi zabezpieczeniami zapobiegającymi oszustwom.

 

Biorąc pod uwagę charakter rozwiązania AMD na poziomie sterowników i zabezpieczenia wprowadzone przez inne rozwiązania zapobiegające oszustwom, nie jest wykluczone, że problem pojawi się w innych grach, dopóki nie zostanie wydana poprawka (lub zamiennik). Najbezpieczniejszym rozwiązaniem dla użytkowników Radeonów korzystających z najnowszych pakietów sterowników jest po prostu wyłączenie funkcji Anti-Lag/Anti-Lag+ w kliencie Adrenaline, przechodząc do zakładki Gaming i menu Graphics.

 

Zrozumiałe jest, dlaczego wiele popularnych gier multiplayer ma rygorystyczne zabezpieczenia przed oszustami, które uniemożliwiają graczom manipulowanie plikami gier. Nie jest jednak jasne, dlaczego AMD zdecydowało się na implementację poprzez modyfikację tych wrażliwych plików. Wydaje się, że można było przewidzieć tego skutki. 

Dla porównania, konkurencyjne rozwiązanie NVIDII do redukcji opóźnień, czyli Reflex, jest wdrażane za pomocą zestawu programistycznego, który rozszerza pliki gier i współpracuje z nimi, zamiast próbować nimi bezpośrednio manipulować. 

 

Biorąc pod uwagę wpływ i obecne skutki sytuacji Anti Lag+, istnieje duża szansa, że ​​Czerwoni będą zmuszeni całkowicie zmienić podejście do wdrażania tej technologii. Do tego czasu użytkownicy powinni zachować ostrożność podczas włączania funkcji Radeon Anti-Lag+ w grach sieciowych.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD przyznaje, że Anti Lag+ powoduje bany i inne problemy w sieciowych grach

 0