AMD Radeon 660M daje radę! iGPU podołało nawet God of War w Full HD. Jest jednak mały haczyk

AMD Radeon 660M daje radę! iGPU podołało nawet God of War w Full HD. Jest jednak mały haczyk

AMD Radeon 660M udowadnia, że zabawa w najnowszych tytułach na zintegrowanej grafice jest możliwa. Zestaw z procesorem AMD Ryzen 5 6600H, wyposażonym w omawiane GPU został przetestowany, a rezultaty są dostępne w sieci. Karta gwarantuje rozgrywkę przy 30 klatkach na sekundę w rozdzielczości Full HD w God of War. Takie osiągi są możliwe dzięki technice FSR 2.0.

AMD Rembrandt to najnowsza seria układów APU, zaprojektowana z myślą o urządzeniach mobilnych. Jednostki z tej rodziny dysponują całkiem niezłym iGPU, opartym na architekturze RDNA 2. W sieci pojawił się materiał wideo, prezentujący możliwości jednego z modeli, należących do tej linii. AMD Ryzen 5 6600H, wyposażony w zintegrowaną kartę graficzną Radeon 660M, mimo ograniczonego zużycia energii okazał się nadal wydajny, radząc sobie chociaż z utrzymanie stosunkowo płynnej rozgrywki w God of War. Dzięki technologii upscalingu czerwonych, znanej pod nazwą FidelityFX Super Resolution 2.0 udało się zapewnić 30 klatek na sekundę przy rozdzielczości Full HD. Dokładnie rzecz ujmując, zostały przetestowane 2 tryby FSR 2.0 - Balanced oraz Performance, z których oba zapewniały wspomniane 30 FPS ze sporadycznymi spadkami poniżej tego poziomu w pierwszym z trybów.

AMD Radeon 660M jest w stanie zapewnić 30 klatek na sekundę w God of War przy rozdzielczości 1080p. Haczykiem jest jednak fakt wykorzystania technologii FSR 2.0.

Jako ciekawostkę można dodać, iż przy wybraniu opcji Balanced obraz jest renderowany w 59% rozdzielczości, czyli 635p, tryb Performance obniża tę wartość do poziomu 50%, co daje 540p. AMD Ryzen 5 6600H to 6-rdzeniowe i 12-wątkowe CPU, oparte na architekturze Zen 3+. Radeon 660M to tak naprawdę okrojona wersja Radeona 680M, zwierająca tylko połowę jednostek obliczeniowych. Przekłada się to na liczbę 384 procesorów strumieniowych.

Częstotliwość pracy układu sięga 1,9 GHz, czyli aż o 500 MHz mniej niż w przypadku pełnej wersji, czyli Radeona 680M. Nie da się ukryć, że 30 klatek to wciąż absolutnie minimalny próg płynności, jednak należy pamiętać, iż mówimy o tytule AAA w rozsądnej rozdzielczości. Może zatem okazać się, że technologia FSR 2.0 stanie się kluczowa dla rynku mobilnych konsol, wykorzystujących właśnie jednostki, oparte na RDNA 2.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD Radeon 660M daje radę! iGPU podołało nawet God of War w Full HD. Jest jednak mały haczyk

 0