AMD Radeon VII wspiera DirectML, które może być alternatywą dla DLSS

AMD Radeon VII wspiera DirectML, które może być alternatywą dla DLSS

Po ujawnieniu Radeona VII, prezes NVIDII udzielił dość kontrowersyjnego wywiadu, w którym uznał produkt konkurentów za rozczarowujący oraz niewnoszący nic nowego, podkreślając, że nowe GeForce’y z serii RTX przyniosły obsługę technologii ray-tracing oraz DLSS. Szefowa AMD zapewniła już, że pracują nad własnym ray-tracingiem, ale nie zamierzają się tym spieszyć, tak jak Zieloni i chcą najpierw przygotować cały ekosystem wraz z partnerami. Teraz z kolei Adam Kozak z ekipy Czerwonych, który odpowiedzialny jest za marketing firmy, udzielił ciekawego wywiadu portalowi 4Gamers, w którym zapowiedział odpowiedź na deep learning super-sampling (DLSS) w postaci wsparcia przez ich produkty techniki DirectML. Jest to rozszerzenie maszynowego uczenia dla DirectX opracowanego przez Microsoft, które dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji poprawiać ma jakość obrazu wideo.

Radeon VII może doczekać się obsługi DirectML, które oferować może podobne rezultaty jak DLSS od NVIDII, ale trzeba pamiętać, że to do deweloperów gier będzie należeć implementacja tej funkcji w ich tytułach.

Adam Kozak

Adam Kozak stwierdził, że AMD obecnie eksperymentuje z DirectML, gdzie Radeon VII uzyskiwać ma świetne rezultaty, a wkrótce otrzymać mają próbną wersję SDK (zestaw narzędzi deweloperskich) dla tej technologii. Jak ujawnił już z kolei Microsoft, DirectML wspiera wszystkie urządzenia zgodne z DirectX 12 i korzysta z DX12, by wspierać zaawansowane funkcje, w tym bazujące na sztucznej inteligencji, które poprawić mają przyszłe gry. Gigant z Redmond chwalił się już potencjałem maszynowego uczenia w zastosowaniach gamingowych, kiedy wykorzystamy tę technologię do 4x upskalowania zdjęcia 4x względem oryginalnej rozdzielczości (z 1080p do 4K), by wygenerować ostrzejszy obraz i zredukować aliasinging. Poniższe zdjęcie to porównanie ML Super Sampling z dwuliniowym upsamplingiem. Na SIGGRAPH 2018 Microsoft z kolei demonstrował możliwości DirectML w grze Forza Horzion 3, która była upskalowana z Full HD do 4K w czasie rzeczywistym (pokaz ten bazował jednak na sprzęcie NVIDII).

Tym samym Radeon VII może doczekać się obsługi DirectML, które oferować może podobne rezultaty jak DLSS od NVIDII, ale trzeba pamiętać, że to do deweloperów gier będzie należeć implementacja tej funkcji w ich tytułach. Co więcej, nie wiemy, czy GPU AMD dostarczy tak duży wzrost wydajności jak karty z serii GeForce RTX, ale wydaje się to mało prawdopodobne, gdyż te przeznaczają do tych celów specjalne rdzenie Tensor, natomiast Radeon VII nie oferuje żadnego sprzętowego rozwiązania dedykowanego obliczeniom sztucznej inteligencji. Oznacza to w gruncie rzeczy, że wspiera DirectML jedynie w trybie software’owym. Co więcej, technologia ta nie jest wciąż dostępna dla użytkowników i trafić ma do Windows 10 dopiero wraz z wiosenną aktualizacją (Spring 2019 Update). Ciekawe, czy producenci gier chętniej będą z niej korzystać niż sięgają dotychczas po DLSS.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD Radeon VII wspiera DirectML, które może być alternatywą dla DLSS

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł