Choć oficjalnie technologia FSR 4 została przygotowana wyłącznie z myślą o kartach graficznych z serii Radeon RX 9000 (RDNA 4), pierwsze testy pokazują, że da się ją uruchomić także na starszych układach RDNA 3.
Użytkownik o nicku @uzzi38 sprawdził działanie najnowszego upscalera na karcie Radeon RX 7800 XT i wyniki okazały się zaskakująco dobre, mimo że sprzęt nie posiada natywnego wsparcia dla obliczeń FP8, które są podstawą technologii FSR 4.
FSR 4 działa na RDNA 3. Radeon RX 7800 XT udowadnia, że to możliwe
Na Linuksie udało się to osiągnąć dzięki Mesa, która pozwala na emulację FP8 za pomocą FP16. W praktyce oznacza to, że karta graficzna musi wykonywać dodatkowe obliczenia, co naturalnie odbija się na wydajności.

Mimo tego, podczas testów w grze Clair Obscur w rozdzielczości 1440p, Radeon RX 7800 XT z włączonym FSR 4 osiągał ponad 100 klatek na sekundę, czyli nieco więcej niż przy renderowaniu natywnym (około 95 fps). Dla porównania, FSR 3.1 i XeSS oferowały wyższe wartości – w granicach 120–130 fps.
Choć pod względem czystej wydajności FSR 4 na RDNA 3 wypada słabiej niż inne techniki, nadrabia jakością obrazu. Nawet tryby Balanced czy Quality w FSR 4 zapewniają bardziej stabilny i wyraźny obraz niż ustawienia Ultra Quality w FSR 3.1.
Na razie trudno wyciągać daleko idące wnioski, bo testy przeprowadzono tylko w jednej grze. Aby jednoznacznie ocenić potencjał FSR 4 na RDNA 3, potrzebne będą kolejne próby w różnych tytułach.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Genialny trik pozwala używać FSR 4 na starych kartach AMD