AMD udostępnia kod źródłowy FidelityFX Super Resolution 2.2

AMD udostępnia kod źródłowy FidelityFX Super Resolution 2.2

AMD udostępniło właśnie kod źródłowy swojej technologii upscalingu FidelityFX Super Resolution 2.2, co powinno ułatwić deweloperom implementację tej technologii w ich grach. 

Jeszcze w trakcie targów CES 2023 AMD ogłosiło aktualizację FSR 2, która lepiej radzi sobie z „ghostingiem o dużej prędkości”. Efekt ten można było zaobserwować w grach takich jak NFS Unbound lub Forza Horizon 5, który otrzymały update do FSR 2.2, czyli najnowszej wersji technologii temporalnego upscalingu  od czerwonej ekipy.

AMD zdecydowało się udostępnić kod źródłowy tej technologii, co oznacza, że ​​wszyscy twórcy gier mogą wykorzystywać te dane i próbki do implementacji FSR 2.2 w swoim oprogramowaniu.

FidelityFX Super Resolution 2.2

Jeśli chodzi o zmiany, jakie wprowadza ta wersja FidelityFX Super Resolution, to producent w tabeli wskazał zarówno na zmiany, jak i ich wpływ na jakość obrazu. Warto wskazać choćby na usprawnienie wysokiego zakresu dynamicznego (HDR). Oczekiwać też mniejszej liczby artefaktów typu fizzing i poprawionej temporalnej stabilności (mniej migotania).

FSR 2.2 przynosi również nowy debugger API, który powinien uprościć proces integracji twórcom gier, chociaż przejście z wersji 2.0 na 2.1 lub 2.2 jest znacznie łatwiejsze niż przejście z FSR 1.

AMD zaleca przebudowę wszystkich integracji, zamiast prostego modyfikowania plików bibliotek. Firma przypomina również programistom, że FSR 2.2 zawiera zmiany w skalowaniu tekstur Reactive Mask i Transparency & Composition Mas, które mogą wymagać poprawek.

Producent kart graficznych przy okazji nie omieszkał pochwalić się, że ​​AMD FSR 2 jest już potwierdzone dla 110 gier, a FSR 1 obsługiwane w przeszło dwukrotnie większej liczbie tytułów, bo aż 250. Tak duża popularność nowoczesnych technologii upscalingu wśród producentów gier niewątpliwie cieszy i jest przede wszystkim dobrą wiadomością dla graczy. 

FidelityFX Super Resolution 2.2

AMD potwierdziło też, że ​​aktualizacja FSR 2.2 powinna wkrótce pojawić się jako wtyczka Unreal Engine. Poniżej możecie zobaczyć FSR 2.2 w akcji w grze Forza Horizon 5:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD udostępnia kod źródłowy FidelityFX Super Resolution 2.2

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł