AMD ujawnia szczegóły FSR 3.0 - dwukrotny wzrost wydajności

AMD ujawnia szczegóły FSR 3.0 - dwukrotny wzrost wydajności

Pod koniec zeszłego roku AMD ogłosiło nową wersję swojego rozwiązania upscalingu FidelityFX Super Resolution. Czerwoni wrócili do tematu na Game Developer Conference, ujawniając więcej szczegółów na temat korzyści, rozwiązań i technologii zastosowanych w FSR 3.0.

Podczas prezentacji pakietu SDK FidelityFX Jason Lacroix z AMD przedstawił szczegółową prezentację funkcji i możliwości skalowania tego narzędzia. Kolejna iteracja FidelityFX Super Resolution (FSR 3.0) zapewni użytkownikom dwukrotny wzrost wydajności w porównaniu z FSR 2.0. Niestety AMD nie podało żadnej daty premiery tej technologii.

Kolejna iteracja FidelityFX Super Resolution (FSR 3.0) zapewni użytkownikom dwukrotny wzrost wydajności w porównaniu z FSR 2.0.

Team Red twierdzi, że może już spełnić obietnicę dotyczącą wydajności, korzystając z obecnie dostępnych rozwiązań i koncepcji znanej jako interpolacja klatek. Interpolacja klatek jest wykorzystywana w technologiach upsamplingu do syntezy pikseli i klatek między wygenerowanymi klatkami lub obrazami. Technika ta ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia wydajności przeskalowanej liczby klatek na sekundę bez poświęcania ogólnej jakości obrazu.

FSR 3.0

Inżynierowie firmy AMD są przekonani, że w przypadku udanej implementacji możliwe będzie osiągnięcie ponad dwukrotnego zwiększenia liczby klatek na sekundę przy zachowaniu stosunku jeden do jednego pikseli próbkowanych i interpolowanych. Wdrożenie tego rozwiązania zapewni również brak pętli sprzężenia zwrotnego w procesie generowania, więc wszelkie artefakty lub inne błędy pojawią się tylko raz i nie będą uwzględniane w kolejnych klatkach.

Droga do celu, jakim jest podwojenie wydajności, nie jest jednak prostym zadaniem. Jak ujawniono w trakcie prezentacji, przed AMD pozostaje jeszcze kilka wyzwań. Zespół podkreślał potencjalne problemy związane z technikami clampingu kolorów, nieliniową interpolacją ruchu oraz zwiększonymi wymaganiami dotyczącymi interpolacji w zakresie przetwarzania końcowego i elementów interfejsu użytkownika.

FidelityFX Super Resolution to oparta na oprogramowaniu technologia typu open source, którą można wykorzystać w wielu generacjach i sprzęcie od różnych producentów (nie tylko AMD), w odróżnieniu od głównego konkurenta, czyli Deep Learning Super Sampling (DLSS), które działa tylko na kartach NVIDII. DLSS 3.0, jest dostępne od czasu wprowadzenia na rynek kart graficznych z serii RTX 4000 i opiera się na autorskich sprzętowych rdzeniach Tensor, które nie mają swojego odpowiednika w kartach AMD. 

FSR 3.0

Chociaż FSR jest ponad generację za najnowszą iteracją DLSS, to jednak fakt, że jest to rozwiązanie open-source może sprawić, że będzie to popularniejsza technologia wśród deweloperów, którzy chcą zaimplementować metodologię upscalingu. Nadchodzące FSR 3.0 ma zapewnić programistom i użytkownikom nie tylko duży wzrost wydajności, ale i  zmniejszone opóźnia i uproszczoną ścieżki integracji dla nowych gier oraz tych, które już korzystają z FSR 2.0. Dla porównania, DLSS 3.0 jest dostępne wyłącznie w najnowszej serii kart graficznych GeForce RTX 4000.

Jeśli AMD FSR 3.0 będzie kontynuować wspieranie starszego, a nawet konkurencyjnego sprzętu, przy jednoczesnym zapewnieniu lepszej jakości obrazu i większej liczby klatek, to Czerwoni mogą zyskać przewagę na tym polu. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD ujawnia szczegóły FSR 3.0 - dwukrotny wzrost wydajności

 0