AMD zapowiada powrót Anti-Lag+ po fatalnej premierze w zeszłym roku

AMD zapowiada powrót Anti-Lag+ po fatalnej premierze w zeszłym roku

Frank Azor ogłosił na X (dawniej Twitterze), że funkcja Anti-Lag+ powróci wkrótce po usunięciu jej ze sterowników AMD w następstwie fatalnej integracji z Counter-Strike 2. Wpis potwierdza, że Czerwoni nie porzucają tej techniki i pracują nad jej udoskonaleniem przed ponownym udostępnieniem graczom.

Funkcja Anti-Lag+ zadebiutowała we wrześniu 2023 r. w połączeniu ze zwiększającą wydajność technologią Hyper-RX dla procesorów graficznych z serii Radeon RX 7000. Anti-Lag+ to bardziej zaawansowana wersja technologii AMD Anti-Lag, która pozwala na zastosowanie wyrównania klatek w samym kodzie gry, umożliwiając lepszą synchronizację klatek, co prowadzi do jeszcze mniejszych opóźnień i poprawy wrażeń z rozgrywki. Jedynym minusem jest to, że Anti-Lag+ trzeba wdrażać w każdej grze z osobna (co oznacza więcej pracy), podobnie jak technologię Reflex od NVIDII.

Frank Azor ogłosił na X (dawniej Twitterze), że funkcja Anti-Lag+ powróci wkrótce po usunięciu jej ze sterowników AMD w następstwie fatalnejintegracji z Counter-Strike 2.

Niestety, AMD również miało poważne problemy z integracją Anti-Lag+ z nowoczesnymi grami — zwłaszcza tytułami sieciowymi z programami zapobiegającymi oszustom. W przeciwieństwie do NVIDIA Reflex, które jest wdrażane przez twórców gier, AMD próbowało samodzielnie zaimplementować moduł Anti-Lag+, wprowadzając moduł Anti-Lag+ do plików każdej gry bez wiedzy twórców.

Proces ten uruchomił systemy zapobiegające oszustwom w „grach obsługiwanych przez funkcję Anti-Lag+”. Najgorszy przypadek miał miejsce podczas integracji AMD Anti-Lag+ z Counter-Strike 2, kiedy to system Anti-Cheat firmy Valve zaczął banować użytkowników korzystających z tej techniki w grze. Zmusiło to AMD do całkowitego wycofania Anti-Lag+ i usunięcia go ze sterowników GPU Adrenalin.

Azor nie powiedział, czym nowa wersja Anti-Lag+ będzie się różniła od pierwszej. Możemy jednak założyć, że AMD chce uniknąć powtórki swoich poprzednich błędów, dlatego prawdopodobnie pójdzie drogą, którą NVIDIA obrała w przypadku Reflex i nawiąże bezpośrednią współpracę z twórcami gier, to jednak z kolei oznaczać może dłuższą implementację. 

Anti-Lag+ jest bardzo ważną funkcją dla AMD i graczy korzystających z podzespołów tej firmy. W szczególności Frame Generation w ramach FSR 3 powinno mocno zyskać na technologii AMD eliminującej opóźnienia. Funkcja Anti-Lag+ pomoże bowiem zmniejszyć liczbę generowanych samodzielnie klatek z opóźnieniem wejściowym.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD zapowiada powrót Anti-Lag+ po fatalnej premierze w zeszłym roku

 0