Amerykanie wydali w Black Friday rekordowe sumy nie ruszając się z domu

Amerykanie wydali w Black Friday rekordowe sumy nie ruszając się z domu

Czarny Piątek może kojarzyć się z widokiem tysięcy ludzi koczujących przed sklepami od samego rana, aby całkowicie stracić nad sobą panowanie w momencie otwarcia. Tymczasem najnowsze badania Adobe pokazują, że coraz więcej osób preferuje zakupy mobilne.

Black Friday

W tegoroczny Black Friday padł rekord - konsumenci wydali łącznie 1,2 miliarda dolarów poprzez zakupy online na urządzeniach mobilnych. W poprzednim roku wynik ten był o 33% niższy. Łączna kwota wydatków na zakupy przez internet to 3,34 miliarda dolarów, co stanowi wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem o 21,6%.Tamara Gaffney z Adobe Digital Insights sądzi, że Black Friday mogło zdetronizować Cyber Monday jako dzień największych zakupów przez internet. Co więcej, w sobotę, kiedy to mniejsze lokalne sklepy zorganizowały Small Business Saturday, tempo zakupów wcale nie opadło i było większe niż rok temu.

Najlepiej sprzedającymi się produktami elektronicznymi na Black Friday w Ameryce były iPady Apple, telewizory 4K Samsunga, MacBook Air, telewizory LG oraz Xbox One. Gry wideo i konsole były towarem cieszącym się ogromnym zainteresowaniem, a zestawy takie jak Nintendo NES Classic, PlayStation VR i PS4 wraz z grą Call of Duty: Black Ops 3 wyprzedały się w błyskawicznym tempie.

Mimo wszystko, okazuje się, że Ameryka nie  jest największym rynkiem w tego typu zakupach. W Chinach, w jednym zaledwie sklepie Alibaba, konsumenci wydali miliard dolarów w pierwszych pięciu minutach Dnia Singli. Łącznie wydano wtedy 17,8 miliarda dolarów - niemal tyle, co wynosi PKB Islandii.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

Mobile

Pokaż / Dodaj komentarze do: Amerykanie wydali w Black Friday rekordowe sumy nie ruszając się z domu

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł