Microsoft chce stać się silnym zawodnikiem w branży gier, tymczasem lata temu próbował konkurować w segmencie smartfonów, opracowując autorski system mobilny. Ostatecznie misja ta uległa niepowodzeniu, a dziś żyjemy wspomnieniami o udanych lub nieudanych pomysłach korporacji z Redmond takich jak Andromeda OS.
Windows 10 Mobile budzi różne odczucia - dla niektórych to nieudany system mający konkurować z Androidem i dobrze, że umarł, z kolei dla innych był niewykorzystaną szansą Microsoftu. Producent pracował nad następcą swojego OS-a - Andromeda OS. Serwis Windows Central wszedł w posiadanie działającego wydania tego oprogramowania, dzięki czemu wiemy mniej więcej, czym mógł być następca Windows 10 Mobile. Andromeda OS została uruchomiona na urządzeniu Lumia 950, chociaż pierwotnie system nie miał być w tamtym czasie dostępny ani na tym konkretnym modelu, ani żadnym innym telefonie z Windows Mobile. Faktem jest, że Microsoft projektował i testował OS z wykorzystaniem tego smartfona. Andromeda OS to system nieukończony oraz porzucony przez swojego twórcę w 2018 roku, nad którym prace nigdy nie zostały wznowione, więc całość zawiera różne błędy czy inne niedoróbki.
Andromeda OS to porzucony kilka lat temu mobilny system Microsoftu.
Nie jest to w żadnym razie system przygotowywany z myślą o Surface Duo. Andromeda OS skupiła się na możliwości robienia szybkich notatek z wykorzystaniem rysika, co jest realne już na ekranie głównym. Do robienia dokładniejszych notatek służy widoczny po odblokowaniu Dziennik. Nie trzeba przechodzić w specjalny tryb czy klikać kilka rzeczy - wszystko to pozostaje dostępne od razu z poziomu interfejsu użytkownika. To bardzo interesujący pomysł, ponieważ w zasadzie ekran blokady staje się tablicą do robienia szybkich notatek. Andromeda OS została oparta na gestach. Przyciski Start i Cortana na ekranie znikają po otwarciu aplikacji, aby zapewnić działanie pełnoekranowe. Oprócz tego dodano funkcję Centrum Akcji stanowiącej zbiór najważniejszych informacji o wydarzeniach związanych z systemem, pokazujących je w formie listy.
Zawarto także eksperymentalne wydanie trybu Radial UX Menu. Wprawdzie Andromeda OS posiada parę interesujących opcji, to całość jest niedopracowana i wymagałaby dużego nakładu pracy, żeby wyeliminować wszelkie błędy czy inne niedoróbki. Od ostatnich zmian minęły cztery lata, więc Microsoft musiałby dostosować całość do dzisiejszych standardów. Mobilne oprogramowanie giganta z Redmond stanowi jedynie ciekawostkę pokazującą kierunek, w którym producent mógł podążyć, gdyby nie wyrzucił projektu do kosza. Korzystalibyście z Andromeda OS?
Pokaż / Dodaj komentarze do: Andromeda OS - tak miał wyglądać mobilny system Microsoftu