Apex Legends to bez wątpienia jedna z większych niespodzianek bieżącego roku. Gra, która wkroczyła na branżowe salony bez konkretnej zapowiedzi, w czasie gdy większość fanów oczekiwała prezentacji Titanfall 3, zdołała zaskarbić sobie serca ponad 50 milionów użytkowników i to w zaledwie dwa miesiące od debiutu. Co ciekawe, pojawiły się głosy, że poprawienie przytoczonych statystyk może w najbliższym czasie nie być możliwie, a wszystko przez wymagania sprzętowe Apex Legends, które według ekspertów są za wysokie. DFC Intelligence przez miesiąc testowało wydajność najnowszego battle royala, aby porównać ją z ubiegłorocznymi wynikami Playerunknown's Battlegrounds oraz Fortnite. Jakieś wnioski? Nim przejdziemy do dalszych szczegółów warto wspomnieć, że raport mówi o małej popularności Apex Legends wśród młodzieży w wieku od 6 do 16 lat.
DFC Intelligence stwierdziło, że wymagania sprzętowe Apex Legends uniemożliwią mu odnoszenie jeszcze większych sukcesów i zbliżenie się do rekordowego poziomu Fortnite.
Spekuluje się, iż w tym przypadku winna jest rozgrywka opierająca się na tradycyjnym modelu FPS, czyli z widokiem pierwszoosobowym, podczas gdy Fortnite cieszący się szczególnym zainteresowaniem u młodych ludzi to trzecioosobowa, bardziej przystępna strzelanka. Tym samym battle royale autorstwa Epic Games okazuje się lepiej dostosowane do użytkowników niemających doświadczenia w tytułach z gatunku FPS. Natomiast elementem łączącym PUBG i Apex Legends są w opinii testerów wysokie wymagania sprzętowe. Zgodnie z danymi DFC, 64 procent właścicieli komputerów grających w Fortnite ma sprzęt spełniający minimalną konfigurację, z kolei w przypadku Apex Legends jest to 47 procent, a jeśli chodzi o Playerunknown's Battlegrounds jedyne 29 procent.
Reasumując, DFC sądzi, że chociaż Apex Legends odniósł ogromny sukces, to ostatecznie nie osiągnie on poziomu bijącego rekordy popularności Fortnite. Bez wątpienia jednak dla Electronic Arts, które w przeszłości nie było za dobre w długotrwałych modelach biznesowych, jest to znaczący skok do przodu. A jeśli mówimy o wymaganiach sprzętowych, to osobiście pozwolę sobie nie zgodzić się z opinią DFC Intelligence, ponieważ ostatnimi czasy miałem okazję pograć sporo w Apex Legends na prawie maksymalnych ustawieniach w rozdzielczości FullHD (z wyłączeniem kilku mocno obciążających kartę graficzną opcji) i nie zauważyłem najmniejszych spadków w płynności, w przeciwieństwie do PUBG - produkcja Bluehole praktycznie od dnia debiutu we wczesnym dostępie była na bakier z optymalizacją.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Apex Legends może nie odnieść większego sukcesu. Powód jest zaskakujący