Aplikacje Google i Facebooka miały najwięcej użytkowników w 2016

Aplikacje Google i Facebooka miały najwięcej użytkowników w 2016

Firma Nielsen zajmująca się badaniem rynku dokonała analizy aktywności poszczególnych aplikacji mobilnych. Z raportu wynikło, że autorami najpopularniejszego oprogramowania na urządzenia przenośne są Google i Facebook.

Z aplikacji Facebook miesięcznie korzysta średnio 146 milionów unikatowych użytkowników - o 14% więcej niż w zeszłym roku. Innymi popularnymi aplikacjami firmy Marka Zuckerberga są Messenger i Instagram, zajmujące w rankingu popularności odpowiednio drugie i ósme miejsce. Instagram zanotował 36% wzrost aktywności. Messenger z kolei mocno nie ustępował dedykowanej aplikacji Facebook w liczbie użytkowników - z komunikatora korzysta przeciętnie 129 milionów unikatowych użytkowników.

Najwyżej plasowaną aplikacją Google był YouTube, na miejscu czwartym, z 113 milionami użytkowników i to właśnie Google miało najwięcej aplikacji w top 10, które były najczęściej używane. Wiele z nich to podstawowe oprogramowanie, które dołączone jest domyślnie do każdej dystrybucji Androida, więc nie jest to zjawisko nadzwyczajne.

Statystyki Nielsena pokazują także jak wielki skok aktywności zaliczyła mobilna aplikacja Amazon - aż o 43%. Usługi giganta e-commerce cieszyły się niezwykłą popularnością w okresie świątecznym, ale  dane pokazują tendencję zwyżkową na przestrzeni całego roku. Ogólna penetracja rynku smartfonów wzrosła o 2% w porównaniu z rokiem poprzednim - z 86% do 88%. Ponad połowa posiadaczy telefonów w USA korzysta z urządzeń z zainstalowanym Androidem (53%), iOS jest na drugim miejscu z 45% udziału w rynku, a na szarym końcu jest Windows Phone z 2% i Blackberry z 1%.

Top 10 aplikacji mobilnych

Udział smartfonów w rynku

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Aplikacje Google i Facebooka miały najwięcej użytkowników w 2016

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł