Chociaż Google Play ma największy udział, jeśli chodzi o rynek mobilny to konkurencyjny App Store radzi sobie na tym polu równie dobrze. Według raportu Sensor Tower użytkownicy należącej do Apple platformy w pierwszej połowie 2020 roku wydali więcej pieniędzy od osób robiących zakupy w sklepie na Androdzie. Przechodząc do konkretnych danych App Store wygenerował we wspomnianym okresie 32,8 mld dolarów zaś Google Play 17,3 mld dolarów. Co ważne obie platformy odnotowały wzrost (App Store o 24,7 procent a Google Play o 21 procent). Eksperci są zgodni, iż do znacznego wzrostu przyczyniła się pandemia koronawirusa, która szczególnie w marcu-kwietniu zmusiła ludzi do domowej izolacji i znalezienia sobie innych rzeczy, które wypełnią wolny czas. W związku z tym społeczność więcej środków finansowych przeznaczyła także na mikrotransakcje w grach wideo. Oczywiście to nie znaczy, że właściciele urządzeń z Androidem nie robili dokładnie tego samego, lecz jak widać fani Apple byli aktywniejsi.
W pierwszej połowie roku użytkownicy App Store wydali w sklepie 32,8 mld dolarów.
Sam App Store i Apple Pay mogą mieć problem w związku z dwoma postępowaniami wytoczonymi przeciwko nim przez Komisję Europejską. Chodzi o sprawdzenie, czy zasady amerykańskiego producenta nie naruszają unijnych przepisów antymonopolowych i mowa m.in. o konieczności korzystania z zastrzeżonego przez Apple systemu transakcji, jak również ograniczeń w kwestii informowania przez sprzedawców o dostępności tańszych alternatyw. Postępowanie jest konsekwencją skargi, która wpłynęła do unijnych biur od Spotify oraz dystrybutora e-booków. Drugie postępowanie obejmuje kwestię integracji Apple Pay z aplikacjami oraz serwisami dostępnymi na urządzeniach przedsiębiorstwa ze Stanów Zjednoczonych. Na ten moment nie wiemy, jakie dokładnie kary grożą Apple w sytuacji ewentualnego wykrycia nieprawidłowości.
Co ciekawe Apple usunęło z chińskiej wersji sklepu ponad 4500 gier w ciągu zaledwie trzech dni. Stało się tak na wniosek rządu Chin, a powodem mają być zmiana w ograniczeniach licencyjnych. Wszyscy deweloperzy chcący dodać swoją produkcję na tę platformę potrzebują oficjalnej zgody organów regulacyjnych w Chinach. Wcześniej programiści mogli startować ze swoimi projektami jeszcze w czasie czekania na zgodę co zmieniono w bieżącym roku. Formalnie regulacja weszła w życie 30 czerwca i właśnie od tego dnia postanowiono zamrozić dziesiątek tysięcy tytułów obecnych w App Store i obecnie są one po prostu kasowane.
Pokaż / Dodaj komentarze do: App Store notuje świetne wyniki w trakcie pandemii koronawirusa