Google Play zdaje się dominować rynek sklepów z aplikacjami mobilnymi, ale App Store to także maszynka do zarabiania pieniędzy, o czym świadczą nowe dane. Sam producent z Cupertino próbuje przekonać użytkowników, że jego platforma jest przyjazna dla twórców programów.
App Store to świetny interes
Pomimo trudności z amerykańskimi agencjami rządowymi i zatwierdzoną ustawą o rynku cyfrowym w Europie, Apple próbuje reklamować App Store jako platformę przyjazną programistom oraz klientom. Najnowsze statystyki, na które powołuje się Apple pokazują, iż App Store to świetny biznes. Za przygotowanie tych informacji ma odpowiadać firma analityczna współpracująca z producentem iPhone'ów od 2020 roku. Według niedawnego badania przeprowadzonego przez Analysis Group, App Store w 2022 roku wygenerował 1,1 biliona dolarów płynących m.in. ze sprzedaży produktów.
Cały ekosystem Apple App Store w 2022 roku wygenerował 1,1 biliona dolarów płynących m.in. ze sprzedaży produktów.
Apple wykorzystuje te statystyki do reklamowana swojego sklepu jako "niesamowitej okazji" dla twórców aplikacji, ponieważ lwia część wpływów ze sprzedaży trafia bezpośrednio do wydawcy, licząc oczywiście prowizję. Liczby podane w badaniu Analysis mówią, że 910 miliardów dolarów z całego 1,1 biliona dolarów wygenerowanego przez ekosystem Apple pochodzi ze sprzedaży fizycznych towarów i usług, 109 miliardów dolarów z reklam w aplikacjach a 104 miliardy dolarów z cyfrowych towarów i usług.
Apple zauważa, że w 2022 roku sprzedaż wzrosła o 29% rok do roku. Rosnąca stopa jest pozytywnym wskaźnikiem „kwitnącego rynku pełnego dynamizmu, innowacji i konkurencji”. W samych tylko Stanach Zjednoczonych sprzedaż w App Store wzrosła aż o 80% w 2022 r.
Jakie kategorie aplikacji były najpopularniejsze w 2022 roku?
Analysis zwraca również uwagę na najpopularniejsze kategorie aplikacji, ze „znaczącym” wzrostem sprzedaży aplikacji turystycznych (84%) i aplikacji do przejazdów takich jak Uber czy Bolt. W 2022 r. aplikacje dla przedsiębiorstw były jedną z najszybciej rozwijających się kategorii towarów i usług cyfrowych, podczas gdy największy wzrost wśród towarów cyfrowych odnotowały coraz popularniejsze aplikacje rozrywkowe. Apple podaje, że programiści w latach 2008-2022 zarobili na działalności w App Store ponad 320 miliardów dolarów, z kolei programy zostały pobrane przeszło 370 miliardów razy.
Pokaż / Dodaj komentarze do: App Store to świetny biznes. Znamy wyniki, jakie osiągnęła platforma Apple