App Store zamierza skuteczniej walczyć z absurdalnie drogimi aplikacjami

App Store zamierza skuteczniej walczyć z absurdalnie drogimi aplikacjami

Na App Store znajdziemy wiele aplikacji o różnych cenach, których deweloperzy starają się zachować jednak poziom pewnej konkurencyjności, ale nie brak przypadków, gdy oprogramowanie jest oferowane po zawyżonych, irracjonalnych stawkach. Właśnie z tym procederem zamierza skuteczniej walczyć Apple, aczkolwiek nie oznacza to, że App Store przekreśli wolnorynkowe podejście, ale mamy do czynienia z elementem strategii mającej na celu zmniejszenie liczby scamerskich aplikacji nastawionych wyłącznie na zyski, których nie brakuje na platformie. Tego rodzaju oprogramowanie często udaje legalne rozwiązana tylko po to, aby w ramach subskrypcji wyciągnąć od użytkowników pieniądze. Serwis 9to5Mac otrzymał informację od programisty, któremu Apple odrzuciła aplikację z powodu wygórowanej ceny względem oferowanych możliwości.

App Store zamierza skuteczniej walczyć z aplikacjami, które zdaniem producenta oferowane są po absurdalnie wysokich cenach.

App Store zamierza skuteczniej walczyć z absurdalnie drogimi aplikacjami

Firma posunęła się nawet do nazwania tych cen "zdzierstwem dla klientów". Chociaż Apple od dawna stosuje tego rodzaju praktyki wydaje się, że teraz są one mocniej egzekwowane. Apple od lat walczy z różnymi grupami próbującymi udostępnić swoje aplikacje w sklepie. Na polecenie chińskiego rządu platforma w ostatnim dniu 2020 roku usunęła przeszło 46000 aplikacji, które nie uzyskały wymaganego przez władze numeru ISBN (jego wydawanie pozostaje dość restrykcyjne). Zdaniem Reutersa czystka nastąpiła po tym, gdy Państwo Środka zaczęło rozprawiać się z nielicencjonowanymi aplikacjami mobilnymi. App Store to niezwykle ważny dla Apple punkt działalności co potwierdzają dane za ubiegły rok. Wynika z nich, że producent zarobił ponad 72 miliardy dolarów.

Jest to jednocześnie większy skok niż ten obserwowany w latach 2018-2019, kiedy App Store wygenerował odpowiednio 48,5 miliarda dolarów oraz 50 miliardów dolarów. Warto wspomnieć, że popularnością na App Store cieszy się Clubhouse, który został pobrany 8 milionów razy. W skrócie to dostępna tylko na zaproszenie aplikacja społecznościowa do czatu audio, uruchomiona w 2020 roku przez twórców oprogramowania Alpha Exploration Co. 21 stycznia 2021 roku wycena sięgnęła 1 miliarda dolarów.

Pokaż / Dodaj komentarze do: App Store zamierza skuteczniej walczyć z absurdalnie drogimi aplikacjami

 0