Wczorajsza konferencja Apple przyniosła kilka interesujących zapowiedzi, choć nie wszystkie ujawnione usługi będą dostępne w Polsce, co oznacza, że z punktu widzenia użytkowników w naszym kraju nie są tak ciekawe. Zebraliśmy jednak wszystkie najważniejsze informacje w jednym miejscu i co warto podkreślić, gigant z Cupertino obiecał, że w swoich nowych serwisach streamingowych nie tylko nie będzie wyświetlał żadnych reklam (co wydaje się być normalne, biorąc pod uwagę, że mówimy o płatnych usługach opartych o abonament), ale także nie będzie dzielił się informacjami na temat zachowań konsumenckich z marketerami. Trzeba mieć też na uwadze, że część zapowiedzianych produktów nie doczekała się jeszcze nawet prezentacji na scenie w trakcie konferencji, co oznacza ich odległą premierę (prawdopodobnie pod koniec bieżącego roku). Przejdźmy zatem do kornetów.
Gigant z Cupertino obiecał, że w swoich nowych serwisach streamingowych nie tylko nie będzie wyświetlał żadnych reklam, ale także nie będzie dzielił się informacjami na temat zachowań konsumenckich z marketerami.
APPLE NEWS PLUS i APPLE CARD
Apple postanowiło dodać magazyny do usługi Apple News Plus. Za 9,99 USD miesięcznie można wykupić subskrypcję (pierwszy miesiąc jest za darmo) z dostępem do blisko 300 magazynów (takich jak np. National Geographic) w cyfrowym wydaniu, a ciekawostką jest także „Live Cover”, czyli prezencja animowanych okładek w interaktywnej formie. Producent zapewnia także o prywatności, obiecując, że reklamodawcy nie wiedzą, co czytamy i tym samym nie będziemy otrzymywać reklam skrojonych pod nas. Usługa dostępna jest jednak jak na razie tylko w USA i Kanadzie, a nie wiadomo, czy Apple ma w planach wprowadzenie jej do Polski. Podobnie ma się sprawa z Apple Card, czyli wirtualną kartą płatniczą, która działa na podobnej zasadzie jak wirtualne tokeny. Ma to być bezpieczne rozwiązanie przechowywane tylko na naszym urządzeniu (karta nie trafia na serwery Apple). Atutem jest także wsparcie dla programów typu cashback (tutaj nazywa się to Daily Cash), rozbudowane opcje zarządzania i przejrzysty interfejs. Jak na razie Apple Card dostępne będzie tylko w Stanach Zjednoczonych. Premiera latem tego roku.
APPLE ARCADE
Apple Arcade to już coś, co interesuje nas zdecydowanie bardziej, ponieważ mówimy o usłudze gamingowej dostępnej także w naszym kraju. Firma zdaje sobie sprawę, że ostatni rok to rozkwit urządzeń mobilnych. Nowy serwis stanowić ma coś na wzór Netflixa dla gier (wiemy, że to określenie bardzo często pada ostatnio w mediach, ale tym razem rzeczywiście pasuje do sytuacji), gdzie opłacamy abonament i otrzymujemy dostęp do gier z katalogu Arcade dostępnych w App Store. Co warto podkreślić, Apple Arcade dostępne będzie nie tylko na iPhone’ach, ale także iPadach oraz urządzeniach stacjonarnych producenta (Mac oraz Apple TV). Nie będzie to serwis oparty o chmurę, gdyż gry nie będą wymagać stałego połączenia z siecią i zabronione będą w nich mikropłatności. Na starcie otrzymać mamy ponad 100 ekskluzywnych tytułów, które nie pojawią się na innych platformach, a usługa zadebiutuje jesienią 2019 r. w 150 krajach na całym świecie, więc można śmiało zakładać, że także i w Polsce. Nie znamy jeszcze ceny Apple Arcade i niewiadomą pozostaje także jakość samych gier (na chwilę obecną wygląda na to, że będą to głównie mniejsze produkcje, przystosowane do mobilnych platform), dlatego na razie lepiej wstrzymać się z entuzjazmem.
Jedną z potwierdzonych gier jest Beyond a Steel Sky, kontynuacja kultowego Beneath a Steel Sky z lat 90
APPLE TV CHANNELS
Ciekawostką jest nadchodząca aktualizacja usługi Apple TV, która nazwana została Apple TV Channels. Subskrybenci będą mogli w ramach jednej aplikacji wybierać kanały, które chcą oglądać i opłacać, co stanowić ma alternatywę dla dużych pakietów kablówek, gdzie otrzymujemy mnóstwo programów, z których nie korzystamy. Co więcej, w ramach aplikacji zyskamy dostęp do takich serwisów jak HBO, Showtime, Starz, Hulu, ale na liście zabrakło Netflixa. Aplikacja pojawi się też na Macach oraz nowych telewizorach m.in. Samsunga, LG czy Sony, a stosowna aktualizacja zostanie udostępniona w maju. Wsparcie ma zostać rozszerzone na 100 krajów, ale nie wiemy, czy na liście znajduje się Polska (liczymy na to, że tak).
APPLE TV+
Apple TV+ to zdecydowanie najciekawsza i najważniejsza zapowiedź wczorajszej konferencji, ponieważ mówimy o serwisie, który bezpośrednio rywalizować ma z Netflixem. Jak sama nazwa wskazuje, stanowić ma on rozszerzenie, niejako pakiet premium dla Apple TV, gdzie obejrzymy oryginalne produkcje Apple w ramach VOD. Gigantowi z Cupertino udało się namówić do współpracy największych partnerów, a usługę prezentował sam Steven Spielberg, który zapowiedział swój nowy serial Amazing Stories, a na materiale promocyjnym pojawili się także: J.J. Abrams, M. Night Shyamalan, Ron Howard, Octavia Spencer, Jason Momoa, Oprah Winfrey, Reese Witherspoon czy Jennifer Aniston. Oprah odpowiedzialna będzie za dwa dokumenty o tematyce molestowania i mobbingu w pracy oraz zdrowia psychicznego. „The Morning Show” to serial z Aniston, Reese Witherspoon oraz Stevem Carrellem, a „Little America” oparte jest na prawdziwych doświadczeniach imigrantów w USA. Apple TV+ zadebiutuje jesienią i trzymamy kciuki za debiut w naszym kraju.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Apple Arcade, Apple TV+ i nie tylko. Najważniejsze zapowiedzi z konferencji