Według najnowszego raportu IDC, Apple nadal jest liderem na rynku produktów ubieralnych. Firma dostarczyła 21,2 mln sztuk urządzeń typu wearables w pierwszym kwartale 2020 roku, co stanowi 29,3% całkowitego rynkowego udziału. W porównaniu do pierwszego kwartału 2019 roku, firma zwiększyła dostawy o 13,3 mln sztuk, czyli o 23,7% udziału w rynku, przy wzroście o 59,9% rok do roku. IDC twierdzi, że pomimo faktu, że dostawy Apple Watch spadły z powodu trudności w łańcuchu dostaw, Apple nadal osiąga dobre wyniki dzięki ofercie Beats i AirPods - ponieważ bezprzewodowe słuchawki są również uważane za produkty do noszenia.
Apple przoduje w dostawach urządzeń ubieralnych. Paradoksalnie do zwiększenia wyników przyczyniła się pandemia, która wywołała gwałtowny skok sprzedaży słuchawek, choć przystopowała produkcję smartwatchy. Daleko za Apple, na druim miejscu jest Xiaomi.
Jednym z czynników, które skłoniły konsumentów do zakupu bardziej poręcznych akcesoriów, jest pandemia COVID-19, ponieważ wiele osób pracuje w domu i potrzebują lepszych słuchawek, aby "zwiększyć wydajność". Jednoczenie ten sam czynnik miał negatywny wpływ na produkcję smartwatchy, ponieważ dzielą one komponenty ze smartfonami, których proces produkcji został zakłócony z powodu COVID-19. "Kategoria hearables była na pozór odporna na siły tłumiące rynek spowodowane przez COVID-19" powiedział Jitesh Ubrani, kierownik badań IDC Mobile Device Trackers. "Konsumenci domagali się wyrafinowanych słuchawek nie tylko ze względu na ich umiejętność odtwarzania dźwięku, ale także w celu zwiększenia produktywności, ponieważ wielu z nich było zmuszonych do pracy z domu i szukało sposobów na zmniejszenie hałasu z otoczenia, pozostając w kontakcie ze smartfonami i inteligentnymi asystentami".
Daleko za Apple, na drugim miejscu plasuje się Xiaomi z 10,1 mln sztuk wysłanych urządzeń w pierwszym kwartale 2020 roku. Chińska firma obecnie posiada 14,0% udziałów w rynku. Inne firmy notowane na rynku urządzeń do noszenia to Samsung, Huawei i Fitbit. Globalne dostawy urządzeń do noszenia wzrosły o 29,7% rok do roku w pierwszym kwartale 2020 roku, czyli o 72,6 miliona sztuk. Apple ma wprowadzić pierwsze własne słuchawki nauszne "AirPods Studio" jeszcze w tym roku, więc w najbliższej przyszłości możemy spodziewać się jeszcze większej liczby dostaw akcesoriów.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Apple dominuje na rynku urządzeń ubieralnych. Daleko na 2 miejscu Xiaomi