Zmiany w Apple idą coraz dalej. Kupili firmę z innej branży

Zmiany w Apple idą coraz dalej. Kupili firmę z innej branży

Apple ogłosiło przejęcie niezależnego studia gier wideo RAC7, twórcy gry Sneaky Sasquatch dostępnej na platformie Apple Arcade. To pierwszy przypadek w historii, kiedy firma z Cupertino zdecydowała się na zakup dewelopera gier, co może sygnalizować nowe podejście Apple do rozwoju własnych treści gamingowych — nawet jeśli formalnie zaprzecza długofalowej zmianie strategii.

RAC7 to kanadyjskie studio prowadzone przez dwóch deweloperów – Jasona Enzina i Jesse'ego Ringera. Ich portfolio obejmuje cenione niezależne produkcje, takie jak Dark Echo oraz Splitter Critters, ale to właśnie Sneaky Sasquatch, wydana w 2019 roku jako część premierowej biblioteki Apple Arcade, przyniosła im największy rozgłos. Gra przygodowa opowiadająca o tytułowym, psotnym Sasquatchu zdobyła uznanie krytyków i publiczności, stając się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w ramach subskrypcyjnej usługi gamingowej Apple.

„Uwielbiamy Sneaky Sasquatch i jesteśmy podekscytowani, że dwuosobowy zespół RAC7 dołączył do Apple, aby kontynuować pracę nad nią z nami” – powiedział rzecznik Apple w rozmowie z Digital Trends. „Będziemy nadal dostarczać graczom Apple Arcade wspaniałe doświadczenia dzięki setkom gier od wielu najlepszych twórców gier na świecie”.

Wyjątkowa transakcja, nie zmiana strategii?

Apple podkreśla, że przejęcie RAC7 to „wyjątkowa sytuacja”, a nie początek masowych inwestycji w studia deweloperskie. Celem tej decyzji było umożliwienie zespołowi dalszego rozwijania Sneaky Sasquatch z większym wsparciem i zasobami. Firma zaznacza, że nadal będzie współpracować z zewnętrznymi partnerami – zarówno dużymi, jak i małymi – aby dostarczać treści do usługi Apple Arcade.

Sneaky Sasquatch — fenomen Apple Arcade

Sneaky Sasquatch to nie tylko popularna gra, ale także jeden z największych sukcesów Apple Arcade. Według Alexa Rofmana, starszego dyrektora Apple Arcade, tytuł stał się ikoną usługi. „Słyszymy od klientów z całego świata, że ich dzieci chcą przyjęć urodzinowych Sneaky Sasquatch!”.

RAC7 to jedno z nielicznych niezależnych studiów, które konsekwentnie wspierały usługę od jej debiutu, obok takich firm jak Lykke Studios czy Triband Games.

Apple Arcade wciąż żyje i rośnie

Choć Apple często krytykowane jest za pozornie pasywne podejście do gier wideo, ostatnie działania wokół Apple Arcade sugerują, że firma nadal widzi w tej platformie potencjał. Usługa wciąż regularnie otrzymuje nowe tytuły, a ostatnio wzbogaciła się o takie produkcje jak We Love Katamari, sequel klasyka Space Invaders: Infinity Gene, czy ekskluzywną dla Apple Vision Pro grę Gears & Goo.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Zmiany w Apple idą coraz dalej. Kupili firmę z innej branży

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł