Google czy Apple? Znamy odpowiedź

Google czy Apple? Znamy odpowiedź

Na rynku nie brakuje marek, które rozpoznawane są na całym świecie i generują rocznie krocie. Kantar przygotował zestawienie najbardziej wartościowych brandów na świecie, gdzie podium zajmują przedstawiciele branży technologicznej.

Najnowsza 20.i zarazem jubileuszowa edycja rankingu Kantara łączy statystyki finansowe z opiniami konsumentów, więc nie jest to zestawienie powstałe wyłącznie z udziałem ekspertów. Warto zaznaczyć, iż od 2006 roku wartość stu najcenniejszych marek na świecie wzrosła o imponujące 9,3 biliona dolarów i dziś wynosi aż 10,7 biliona. Dodać należy też, że zdecydowanym liderem pozostają marki ze Stanów Zjednoczonych — aż 82% całkowitej wartości rankingu przypada firmom pochodzącym z USA, przy czym tym razem prym wiodą tech giganci.

Giganci technologiczni w pierwszej trójce prestiżowego rankingu

Pomimo kryzysów gospodarczych, globalne marki z czołówki konsekwentnie notowały lepsze wyniki niż indeksy giełdowe, takie jak S&P 500 czy MSCI World. To dowód na to, że marka jest dla korporacji najcenniejszym kapitałem, którego nie powinno się lekceważyć, zwłaszcza w trudnych czasach. 

Apple jest najcenniejszą marką na świecie według rankingu Kantar.

Ranking
Źródło: Kantar

Przedsiębiorstwa, które potrafią wyróżnić się oraz utrzymać spójność w komunikacji, często narzucają wyższe ceny bez ryzyka spadku popytu. W czasach inflacji, taka przewaga pozwala chronić marżę i budować wartość franczyzy na długie lata.

Pierwsze miejsce tegorocznego rankingu Kantara przypadło Apple, które okupuje pozycję lidera już czwarty rok z rzędu. Wartość tej marki została wyceniona na 1,299,655 dolarów. Drugie miejsce zajęło Google z wyceną na poziomie 944,137 USD, a podium zamyka Microsoft -  884,816 dolarów.

Dalej znalazły się kolejno Amazon (866,118 USD), NVIDIA (509,442 USD), Facebook (300,662 USD), Instagram (228,947 USD) oraz McDonald’s (221,079 USD).

Wśród ogólnych trendów widzimy silny wzrost wartości marek w sektorze handlu detalicznego (+48%), co wiąże się m.in. z rozwojem e-commerce. Słabiej wypadły branże związane z odzieżą, żywnością i pielęgnacją osobistą, a sektor alkoholi zanotował spadek aż o 11%, głównie przez zmieniające się nawyki młodszego pokolenia, które coraz chętniej sięga po napoje bezalkoholowe.

Miejsce 2025 Marka Wartość marki 2025 (mln USD) Zmiana rok do roku (%)
1 Apple 1 299 655 28%
2 Google 944 137 25%
3 Microsoft 884 816 24%
4 Amazon 866 118 50%
5 NVIDIA 509 442 152%
6 Facebook 300 662 80%
7 Instagram 228 947 101%
8 McDonald’s 221 079 0%
9 Oracle 215 354 48%
10 Visa 213 348 13%
Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Google czy Apple? Znamy odpowiedź

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł