Na rynku nie brakuje marek, które rozpoznawane są na całym świecie i generują rocznie krocie. Kantar przygotował zestawienie najbardziej wartościowych brandów na świecie, gdzie podium zajmują przedstawiciele branży technologicznej.
Najnowsza 20.i zarazem jubileuszowa edycja rankingu Kantara łączy statystyki finansowe z opiniami konsumentów, więc nie jest to zestawienie powstałe wyłącznie z udziałem ekspertów. Warto zaznaczyć, iż od 2006 roku wartość stu najcenniejszych marek na świecie wzrosła o imponujące 9,3 biliona dolarów i dziś wynosi aż 10,7 biliona. Dodać należy też, że zdecydowanym liderem pozostają marki ze Stanów Zjednoczonych — aż 82% całkowitej wartości rankingu przypada firmom pochodzącym z USA, przy czym tym razem prym wiodą tech giganci.
Giganci technologiczni w pierwszej trójce prestiżowego rankingu
Pomimo kryzysów gospodarczych, globalne marki z czołówki konsekwentnie notowały lepsze wyniki niż indeksy giełdowe, takie jak S&P 500 czy MSCI World. To dowód na to, że marka jest dla korporacji najcenniejszym kapitałem, którego nie powinno się lekceważyć, zwłaszcza w trudnych czasach.
Apple jest najcenniejszą marką na świecie według rankingu Kantar.

Źródło: Kantar
Przedsiębiorstwa, które potrafią wyróżnić się oraz utrzymać spójność w komunikacji, często narzucają wyższe ceny bez ryzyka spadku popytu. W czasach inflacji, taka przewaga pozwala chronić marżę i budować wartość franczyzy na długie lata.
Pierwsze miejsce tegorocznego rankingu Kantara przypadło Apple, które okupuje pozycję lidera już czwarty rok z rzędu. Wartość tej marki została wyceniona na 1,299,655 dolarów. Drugie miejsce zajęło Google z wyceną na poziomie 944,137 USD, a podium zamyka Microsoft - 884,816 dolarów.
Dalej znalazły się kolejno Amazon (866,118 USD), NVIDIA (509,442 USD), Facebook (300,662 USD), Instagram (228,947 USD) oraz McDonald’s (221,079 USD).
Wśród ogólnych trendów widzimy silny wzrost wartości marek w sektorze handlu detalicznego (+48%), co wiąże się m.in. z rozwojem e-commerce. Słabiej wypadły branże związane z odzieżą, żywnością i pielęgnacją osobistą, a sektor alkoholi zanotował spadek aż o 11%, głównie przez zmieniające się nawyki młodszego pokolenia, które coraz chętniej sięga po napoje bezalkoholowe.
Miejsce 2025 | Marka | Wartość marki 2025 (mln USD) | Zmiana rok do roku (%) |
---|---|---|---|
1 | Apple | 1 299 655 | 28% |
2 | 944 137 | 25% | |
3 | Microsoft | 884 816 | 24% |
4 | Amazon | 866 118 | 50% |
5 | NVIDIA | 509 442 | 152% |
6 | 300 662 | 80% | |
7 | 228 947 | 101% | |
8 | McDonald’s | 221 079 | 0% |
9 | Oracle | 215 354 | 48% |
10 | Visa | 213 348 | 13% |

Pokaż / Dodaj komentarze do: Google czy Apple? Znamy odpowiedź