Konsumenci, którzy płacą wyższe kwoty za wejście do ekosystemu Apple, zwykle akceptują fakt, że jest to otoczony wysokim murem system, mający oferować dostęp do aplikacji i usług o stosunkowo wysokiej jakości. Jednak wszystko to się załamuje, gdy system operacyjny na drogim urządzeniu staje się platformą sprzedaży, a oferowana jakość zostaje obniżona, by zrobić miejsce na reklamę. IPhone jest głównym czynnikiem napędzającym dochody Apple i wiele wysiłku włożono w to, aby smartfony z tej rodziny stały się atrakcyjnym wyborem, a klienci pozwalali, aby iOS zarządzało coraz bardziej mobilnym życiem. Warto w tym momencie podkreślić, że firma wprowadzi nowego niedrogiego iPhone'a SE (znanego również jako iPhone 9), który pomoże wprowadzić iOS "pod strzechy". Apple dostrzega nową szansę rozwoju w usługach, które sprawiają, że urządzenia mobilne są bardziej przydatne i rozrywkowe. W ostatnim kwartale firma zarobiła ponad 12 miliardów dolarów na działalności związanej z usługami, co stanowi znaczny, 14-procentowy udział w całkowitych przychodach w tym okresie.
Apple aktywnie bombarduje reklamami wszystkich swoich usług, ilekroć zobaczy, że ich nie używasz - twierdzi inżynier z Tumblr.
Steve Streza, inżynier z Tumblr, zauważa jednak, że Apple nie ma zamiaru tylko czekać, aż lojalna baza klientów zasubskrybuje Apple Music, Apple News +, Apple TV + lub Apple Arcade. Twierdzi on, że Apple aktywnie bombarduje reklamami wszystkich swoich usług, ilekroć zobaczy, że ich nie używasz - to znaczy, jeśli nie jesteś jedną z 480 milionów osób, które to robią. Streza zauważa, że reklamy są obecne w systemie iOS 13 i nie można ich zablokować za pomocą zintegrowanego rozszerzenia do blokowania treści. Domyślne aplikacje, takie jak App Store i Apple Music, wyświetlają reklamy usług subskrypcyjnych, a czasem można je zobaczyć w centrum powiadomień. Dla wielu osób będzie to brzmieć bardzo znajomo - prawie każdy użytkownik systemu Windows 10 doświadczył nowej strategii reklamowej Microsoftu w ramach "bezpłatnego" uaktualnienia oferowanego użytkownikom systemu Windows 7. Gigant z Redmond ukrywa tego typu powiadomienia jako "wskazówki" i "sugestie", co czyni je mniej irytującymi dla części użytkowników.
Reklamy Apple są jednak umieszczane na ekranie głównym i w kartach aplikacji takich jak Apple Music, TV +, News +, Wallet i App Store. Można stwierdzić, że iOS 13 stopniowo zmienia się w adware, co jest sprzeczne z obietnicami marketingowymi Apple, że koncentruje się na zapewnieniu jak najlepszej obsługi. Co ciekawe, jeśli użytkownik nie jest w regionie, w którym dana usługa, taka jak TV + jest dostępna, nie zobaczy on reklamy tej usługi. Co więcej, wygląda na to, że Apple mocniej naciska na użytkowników, ilekroć ogłasza nową zawartość lub funkcje. To nie pierwszy raz, kiedy Apple jest krytykowane za praktyki związane z reklamami. W ubiegłym roku firma musiała dostosować algorytm wyszukiwania App Store po tym, jak raport wykazał, że aplikacje Apple uplasowały się na pierwszym miejscu wyszukiwań w przypadku setek słów kluczowych.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Apple iOS 13 zmienia się w adware? Tak twierdzi inżynier Tumblr