Apple miało rozesłać do autoryzowanych dostawców usług oraz sklepów Apple Store informację o zaktualizowanej polityce dotyczącej gwarancji na iPhone'y oraz zegarki Apple Watch. Teraz samoistne pęknięcia będą traktowane jako przypadkowe uszkodzenia.
Jak podaje serwisie 9To5Mac, Apple dokonało istotnej zmiany w zasadach gwarancji iPhone'ów oraz Apple Watch'y. Według doniesień w przypadku tych urządzeń firma z Cupertino nie obejmuje już standardową gwarancją niewielkich pęknięć nazywanych "single hairline cracks". Od teraz tego rodzaju defekty mają być uważane przez Apple za przypadkowe uszkodzenia (w domyśle z winy użytkownika).
Oznacza to więc, że użytkownik, który zgłosi się z tego rodzaju uszkodzeniem będzie musiał zapłacić za naprawę. Apple miało przesłać do autoryzowanych dostawców usług oraz Apple Store'ów informację o zaktualizowanej polityce, według której pęknięcia typu "single hairline cracks" nie są już obejmowane standardową gwarancją.
Apple miało przesłać do autoryzowanych dostawców usług oraz Apple Store'ów informację o zaktualizowanej polityce, według której pęknięcia typu "single hairline cracks" nie są już obejmowane standardową gwarancją.
Czym jest "single hairline crack"?
Czym jednak jest "single hairline crack"? To pęknięcie, które samoistnie pojawiło się na szkle ochronnym, co mogło być spowodowane wadliwym materiałem lub błędem powstałym w procesie produkcji. Oznacza to, że aby defekt był uznany za "single hairline crack" urządzenie nie może posiadać śladów uszkodzenia związanego na przykład z upadkiem. Sprzęt musi być w takim stanie, aby nic nie wskazywało na to, że pęknięcie powstało na skutek uderzenia.
Do tego miesiąca Apple uwzględniało jeszcze w ramach standardowej gwarancji na iPhone oraz Apple Watch powstawanie pęknięć typu "single hairline cracks". Teraz, nawet gdy urządzenie nie nosi śladów uszkodzenia na skutek uderzenia, naprawa będzie płatna. Obecnie aktualizacja zasad dotyczyć ma wyłącznie iPhone'ów oraz zegarków Apple Watch. W przypadku iPad'ów oraz komputerów Mac pęknięcie "single hairline crack" wciąż jest naprawiane w ramach gwarancji.
Niestety nie wiadomo dlaczego Apple zdecydowało się na taką zmianę. Być może ma to związek z trudnością jednoznacznego stwierdzenia czy pęknięcie faktycznie powstało samoistnie z powodu błędu w produkcji lub wadliwego materiału. Na stronie społeczności Apple opisana została nawet historia, w której użytkownik udał się do dwóch różnych sprzedawców ze swoich uszkodzonym iPad'em. W jednym z tych punktów technik Apple stwierdził, że jest to właśnie "single hairline crack". W drugim sprzedawca powiedział natomiast co innego.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Apple miało zmienić zasady gwarancji. Samoistne pęknięcie uznawane za przypadkowe uszkodzenie