Według nieoficjalnych doniesień, Apple pracuje nad stworzeniem usługi abonamentowej związanej z grami. Użytkownicy będą mieli dostęp do biblioteki gier, wykupując miesięczna subskrypcję. Kilka źródeł zaznajomionych z planem całego przedsięwzięcia donosi, że Apple rozpoczęło rozważanie pomysłu stosunkowo niedawno, bo w drugiej połowie ubiegłego roku. Te same źródła podkreślają jednak, że póki co nie podjęto zbyt wielu konkretnych decyzji w tej sprawie, ale z pewnością jest to wyłącznie kwestia czasu. Przypuszczalna wysokość abonamentu, lista gier na platformie, ani żadne inne detale nie są póki co dostępne. Platforma z grami jest na bardzo wczesnym etapie tworzenia, podkreślają informatorzy. Wciąż jest jeszcze możliwe, że Apple zrezygnuje z całego przedsięwzięcia.
Apple chce wprowadzić płatny serwis z dostępem do gier i w chwili obecnej sprawdza szanse powodzenia nowej inwestycji.
Informatorzy, którzy chcą zachować anonimowość twierdzą, że jak dotąd Apple omawiało partnerstwo z kilkoma deweloperami gier. Apple miałoby tutaj występować w roli wydawcy zajmującego się dystrybucją i marketingiem. Póki co nie podpisano jednak żadnej umowy i wygląda raczej, że na chwilę obecną jest to sprawdzanie gruntu pod nowy biznes. Ostateczna forma serwisu wciąż pozostaje wielką niewiadomą, jednak kilku branżowych ekspertów uważa, że Apple może brać pod uwagę wprowadzenie usług opartych o subskrypcję w obrębie App Store. Tim Cook niedawno mocno zaznaczał jak istotne będą usługi Apple jak iTunes, App Store oraz Apple Music w bieżącym roku. Chce on również podwoić dochody generowane przez tę część działalności do końca 2020 roku. Nie dziwi więc, że firma myśli poważnie o rozszerzeniu i wprowadzeniu nowych usług.
"Zdecydowana większość dochodów generowanych przez App Store to gry" - twierdzi analityk Brandon Ross z BTIG - "Subskrypcje dowiodły, że są dobrą formą monetyzacji na urządzeniach mobilnych. Nie jest to jednak w żaden sposób sprawdzone w przypadku gier, pomijając małe sukcesy Microsoftu, Sony i Electronic Arts". Apple już w ubiegłym roku namawiało producentów aplikacji do przechodzenia na model abonamentowy w swoich aplikacjach, obiecując obniżenie prowizji o połowę do 15 procent po pierwszym roku, dla producentów, którzy wprowadzą subskrypcje w swoich programach. Póki co wiadomość tą należy traktować jako plotkę. Apple oficjalnie nie zdradziło żadnych informacji na temat nowej usługi, trzeba mieć jednak na uwadze, że firma aktywnie pracuje nad rozwojem swojego działu usługowego, który w samym 2018 roku przyniósł niemal 40 miliardów dochodu.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Apple planuje stworzyć odpowiednik Netflixa z grami wideo