Apple przegrało proces wytoczony właścicielowi norweskiego serwisu GSM

Apple przegrało proces wytoczony właścicielowi norweskiego serwisu GSM

Jak powszechnie wiadomo założenie autoryzowanego serwisu Apple, wymaga przedłożenia specjalnych certyfikatów, jak i ścisłego przestrzegania jasno określonych zasad. Jeżeli ktoś postanowi działać na własną rękę najczęściej skutkuje to próbą usunięcia biznesu przez amerykańską korporację.

Zgodnie z ujawnionymi informacjami norwescy celnicy rok temu zajmowali się sprawą nieoryginalnych ekranów iPhone 6, o czym Apple, zostało poinformowane. Amerykańska firma stwierdziła, iż właściciel serwisu wymieniając wyświetlacze, używa zastrzeżonych znaków towarowych bez wymaganej zgody, łamiąc tym samym ustanowione reguły. Postanowiono więc pozwać szefa interesu, Henrika Huseby'ego proponując mu ugodę, jeśli ten zaprzestanie importowania, sprzedawania czy używania w jakikolwiek inny sposób części do produktów popularnego producenta. Co najlepsze pomimo zatrudnienia aż pięciu prawników do sprawy sąd przyznał rację oskarżonemu. Prawnik Huseby'ego w opublikowanym oświadczeniu stwierdził, iż Apple pokazało swą prawdziwą twarz oraz chęć dążenia do jak największego monopolu.

Apple przegrało proces wytoczony właścicielowi norweskiego serwisu GSM, który montował w iPhone'ach nieoryginalne ekrany

Importowanie części do telefonów nie jest zabronione w Norwegii natomiast chiński dostawca Huseby'ego postanowił przesłać mu zastępcze ekrany z nadrukowanym logiem Apple. Właśnie tutaj pojawiły się wątpliwości i pytania o potencjalne istnienie szarej strefy. Sąd uznał jednak, że korzystanie z zamienników dla oryginalnych produktów nie narusza przepisów, o ile nie posiadają one nadrukowanego loga firmy. W tym konkretnym wypadku napis był obecny jednakże od wewnątrz, czego konsumenci zwyczajnie, nie mogli zauważyć. Choć bez wątpienia jest to ważne zwycięstwo, bo odniesione przez zwykłego człowieka, a nie potężną instytucję, to dotyczy tylko terenu Norwegii. Z kolei w USA, Apple dość mocno lobbuje przeciwko tzw. ustawie Prawa do naprawy. Współpracowało również z agencjami rządowymi nad likwidacją zewnętrznych serwisów naprawiających ich produkty.

Komentarze do: Apple przegrało proces wytoczony właścicielowi norweskiego serwisu GSM