Kosmiczna cena i czarna dziura... sprzedażowa. Apple może i rezygnuje z flagowca, ale to nie koniec

Kosmiczna cena i czarna dziura... sprzedażowa. Apple może i rezygnuje z flagowca, ale to nie koniec

Apple Vision Pro miały ogromne ambicje wstrząsnąć rynkiem gogli wirtualnej rzeczywistości i rzucić wyzwanie największym graczom takim jak Oculus. Finalnie nic z tego nie wyszło, a teraz jak się okazuje kosmiczna cena zestawu giganta z Cupertino zabiła sprzęt. Firma podobno miała wstrzymać dalszą produkcję Vision Pro z powodu niskiego zainteresowania konsumentów tym gadżetem.

Apple Vision Pro na papierze może nie wyglądają źle i oferują dobrą specyfikację, ale za ich porażkę odpowiada wysoka cena gogli VR. Ponad 14 tysięcy złotych za tego rodzaju gadżet to zdecydowanie za dużo, ale firma mimo tego nie zdecydowała się na rozsądną obniżkę, w efekcie poniosła klęskę. Jak wynika z medialnych doniesień amerykańskie przedsiębiorstwo podobno wstrzymała produkcję swoich gogli z powodu niskiego popytu na rynku.

Apple wstrzymuje produkcję gogli Vision Pro

Niski popyt to jedno, drugi problem to zalegające w magazynach egzemplarze Vision Pro, które za bardzo się nie sprzedają i z którymi Apple nie wie, co zrobić. Zdecydowano więc o wstrzymaniu produkcji nowych egzemplarzy. Ambicje giganta z Cupertino dotyczące sprzedaży gogli wirtualnej rzeczywistości były jednak ambitne. Według informacji Financial Times z lata ubiegłego roku, Apple chciało sprzedać milion sztuk Vision Pro w ciągu pierwszego roku.

Apple podobno wstrzymała produkcję gogli Vision Pro z powodu niskiego popytu na te gogle VR.

Twierdzono jednak, że liczba ta została zmniejszona o ponad połowę, podobnie jak cel produkcyjny gogli, ze względu na złożoność konstrukcji urządzenia i trudności produkcyjne. Jak podaje The Information Apple wstrzymało produkcję po zgromadzeniu zbyt dużej ilości zapasów, które wystarczą na cały cykl życia sprzętu. Zdaniem osób bezpośrednio zaangażowanych w produkcję komponentów używanych w Vision Pro w magazynie znajduje się „znaczna” liczba zestawów, które Apple liczy sprzedać w 2025 roku.

Apple nie rezygnuje z drugiej generacji gogli VR

Wydawać by się mogło, że zalegający w magazynach Vision Pro i brak większego zainteresowania klientów sprawią, że Apple da sobie spokój z przygotowywaniem następcy gogli. Nic bardziej mylnego. Apple Vision Pro drugiej generacji jest w fazie rozwoju. Korporacja zamierza pójść na kompromisy i zastosować pewne ograniczenia, które pozytywnie wpłyną na cenę sklepową urządzenia.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Kosmiczna cena i czarna dziura... sprzedażowa. Apple może i rezygnuje z flagowca, ale to nie koniec

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł