Assassin’s Creed: Origins - gra wyprzedziła świat nauki

Assassin’s Creed: Origins - gra wyprzedziła świat nauki

Zdarzało się już, że gry wyprzedzały rzeczywistość, jednakże umieszczenie w Assassin’s Creed: Origins ukrytych komnat w Wielkiej Piramidzie zanim oficjalnie usłyszał o nich świat, jest dość nietypową sytuacją. Okazuje się, że nie jest to do końca przypadek, ani specjalne zdolności projektantów gry. Twórcom udało się uprzedzić wydarzenia dzięki współpracy z architektem Jean-Pierrem Houdinem. 

Twórcy gry umieścili w Wielkiej Piramidzie ukryte komnaty, o których świat oficjalnie dowiedział się dopiero kilka dni po premierze tytułu. Wszystko to dzięki konsultacjom z francuskim architektem, który już 10 lat temu twierdził, że tego typu pomieszczenia znajdują się w tej piramidzie. Jeszcze niedawno naukowcy sceptycznie odnosili się do tego typu pomysłów, a sama idea ukrytych pomieszczeń w tym grobowcu Cheopsa była uznawana za bardzo kontrowersyjną. Cała seria Assassin’s Creed odnosi się w mniejszym lub większym stopniu do teorii spiskowych i możliwe, że to było powodem umieszczenia dodatkowych pomieszczeń w grze.  Mierzącą ponad 30 metrów pustą przestrzeń wewnątrz piramidy Cheopsa w Egipcie odkrył międzynarodowy zespół naukowców. Znaleziska dokonano dzięki pomiarowi promieniowania kosmicznego w postaci mionów, czyli cząstek elementarnych. I choć pierwsze dowody pojawiały się już 2008 roku, to odkrycie oficjalnie potwierdzone zostało teraz.

Gracze jako pierwsi mogą zwiedzić ukryte komnaty w Wielkiej Piramidzie. A tam oczywiście same skarby ;)

Tajne pomieszczenia w grze można odwiedzić wchodząc do piramidy przez wejście, które umieszczono na północnej ścianie. Twórcy gry już żartują ze znaleziska, mówiąc, że gra nie potrzebuje żadnej poprawki, która naniosła by najnowsze odkrycia naukowe, bo one już są w grze. Najnowszy Assassin's Creed ukazuje nie tylko dobrze znane komnaty, które już dawno udokumentowano, ale również wewnętrzną spiralną rampę, która jest zgodna z modelem propagowanym Houdina. Model ten zakłada, że piramidy nie były budowane za pomocą ramp umieszczonych dookoła budowli, jak uważa większość archeologów, ale wypełniając ją kamiennymi blokami od środka do zewnątrz. Tak oto gra, korzystając z kontrowersyjnych teorii, dość przypadkowo wyprzedziła naukę. 
Assassin’s Creed: Origins zadebiutowało na rynku 27  października na platformach PC, Xbox One i PS4. Opinie co do tytułu są podzielone, jednak możliwość eksploracji niezdobytych dotąd pomieszczeń, nadaje temu tytułowi dodatkowego smaczku.

 

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingGry

Pokaż / Dodaj komentarze do: Assassin’s Creed: Origins - gra wyprzedziła świat nauki

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł