Ubisoft nie może zaliczyć tego roku do udanych. Nawet ich gry AAA, takie jak Star Wars Outlaws i Skull and Bones, nie spełniły oczekiwań finansowych. Co gorsze, wyników firmy w okresie świątecznym nie uratuje Assassin's Creed Shadows, przesunięte na luty 2025 roku.
Ubisoft stara się zmienić sposób, w jaki gracze postrzegają jego gry, a Assassin's Creed Shadows jest centralnym elementem tej strategii. Na gali BAFTA, producent wykonawczy serii Assassin's Creed, Marc-Alexis Coté, stwierdził: „Gracze oczekują od nas lepszego dopracowania, innowacji oraz głębszego zaangażowania, i jasno dają nam znać, kiedy mają poczucie, że ich zawiedliśmy”. „Assassin's Creed Shadows to dla nas szansa na zmianę tej narracji - nie tylko dla samej serii Assassin's Creed, ale dla całego Ubisoftu.”
Shadows przesunięte jednak przez problemy techniczne?
Głównym powodem decyzji o przesunięciu premiery Shadows była chęć uniknięcia błędów, jakie popełniono przy Assassin's Creed Unity w 2014 roku, kiedy to gra trafiła na rynek z licznymi błędami technicznymi.
„Po długich przemyśleniach i analizach zaleciłem zarządowi opóźnienie premiery Assassin's Creed Shadows,” kontynuował Coté. „Nasze testy i opinie zespołu wyraźnie pokazały, że Shadows ma ogromny potencjał, ale uznałem, że potrzebujemy więcej czasu, aby w pełni sprostać wysokim oczekiwaniom graczy”. Dodatkowe koszty produkcji mają sięgać nawet 20 milionów dolarów.
Gra trafi na PC, Xbox Series oraz PlayStation 5. Ubisoft zrezygnował także z planów wyłączności czasowej w aplikacji Ubisoft Connect i od pierwszego dnia będzie dostępna także na Steamie i Epic Games Store.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Assassin's Creed Shadows opóźnione przez woke? Podobno nie – chodzi o stan techniczny gry