Poznaliśmy niepotwierdzone plany Ubisoftu dotyczące przyszłości serii Assassin's Creed. Z informacji podanych przez serwis Insider-Gaming wynika, iż francuski wydawca przygotowuje 9 gier, w tym jedną osadzoną w Indiach.
Niektóre gry zostały anulowane, inne przesunięte, a ogólna wizja rozwoju marki pozostaje dla wielu graczy nie do końca przejrzysta. Pomimo tego, Ubisoft ma obecnie sześcioletnią strategię rozwoju marki, zakładającą premierę co najmniej dziewięciu nowych tytułów z uniwersum Assassin’s Creed.
Tak wygląda przyszłości serii Assassin's Creed
W planach są: dwie pełnoprawne gry RPG, dwa remake’i, dwa mniejsze projekty, dwa tytuły multiplayerowe oraz jedna gra mobilna. Ubisoft dąży do maksymalnego wykorzystania potencjału franczyzy, oferując zróżnicowane doświadczenia i eksperymentując z formułą rozgrywki.

Według obecnych założeń, główna linia fabularna w formie RPG-ów ma ukazywać się co 2–3 lata, a pomiędzy nimi mają pojawiać się mniejsze gry i odświeżone wersje starszych tytułów.
Na ten moment rozpiska wygląda następująco:
- Jade – mobilna gra osadzona w Chinach. Będzie to pierwszy tytuł z planowanej serii, który trafi do graczy
- Invictus – multiplayer, inspirowany mechanikami znanymi z Fall Guys, w którym rywalizować ma do 16 graczy. Ubisoft planuje nawet pięcioletnie wsparcie rozwojowe, jeśli tytuł osiągnie oczekiwane wyniki
- Obsidian – remake Assassin’s Creed IV: Black Flag tworzony na nowym silniku Anvil. Ma zadebiutować w podobnym czasie co Invictus
- Hexe – projekt znany wcześniej pod kryptonimem Neo, ma ukazać się po zakończeniu dwuletniego cyklu wsparcia dla Shadows. Na ten moment planowane jest roczne wsparcie w postaci dodatków DLC. Gra prawdopodobnie podejmie tematykę mroczniejszą i bardziej eksperymentalną
- Scarlet – kolejny duży RPG po Shadows, zaplanowany po zakończeniu wsparcia dla Hexe. Nie ujawniono jeszcze szczegółów, ale możliwe, że chodzi o projekt Nebula, którego akcja miałaby się toczyć w Indiach, regionie Morza Śródziemnego i w cywilizacji Azteków
- Stardust – drugi planowany remake w produkcji, mający wejść w fazę realizacji po premierze Obsidian. Obecnie nie wiadomo, której części serii dotyczy
- Emerald – kolejna gra multiplayer, która ma ukazać się niedługo po Stardust. Podobnie jak Invictus, tytuł ma mieć kilkuletni plan wsparcia. Niewykluczone, że jest to odświeżony projekt wcześniej znany jako Raid (PvE) lub Echoes, choć jeden z tych projektów został najprawdopodobniej anulowany
- RPG3 – trzecia gra RPG w planach Ubisoftu, nieposiadająca jeszcze kodowej nazwy, twórcy ani motywu przewodniego. Ma ukazać się po dwóch latach wsparcia dla Scarlet
- Remake3 – trzeci remake, planowany około rok po premierze RPG3. Na razie nie podano żadnych szczegółów dotyczących jego treści ani dewelopera
Warto odnotować, że gra Assassin’s Creed: Mask, opracowywana dla Netfliksa, została najprawdopodobniej anulowana, co wpisuje się w szerszy kontekst przetasowań i korekt planów w ramach marki
Połączenie gier RPG, remaków oraz tytułów sieciowych i mobilnych może pozwolić marce utrzymać wysoką dynamikę rozwoju. Obecnie jednak wiele zależy od odbioru najbliższych premier i elastyczności w dostosowywaniu planów do potrzeb rynku i graczy.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ubisoft się nie poddaje. Nowe "Assassyny" w drodze