Ubisoft opublikowało nowe, 20-minutowe wideo z rozgrywki w Assassin’s Creed Shadows, które prezentuje zdolności skradania się i walki dwóch głównych bohaterów – Naoe i Yasuke. Wideo daje wgląd w to, jak różnią się style gry tych postaci, więc warto je obejrzeć, jeśli jesteście zainteresowani tą nową odsłoną serii Assassin's Creed.
Assassin’s Creed Shadows przenosi graczy do XVI wieku, w okresie Azuchi-Momoyama w Japonii. W tej grze wcielimy się Naoe i Yasuke, którzy w burzliwych czasach późnego okresu Sengoku odkrywają swoje wspólne przeznaczenie. Wkraczają w nową erę Japonii, a ich losy będą się przeplatać na tle historycznych wydarzeń.
Ubisoft opublikowało nowe, 20-minutowe wideo z rozgrywki w Assassin’s Creed Shadows, które prezentuje zdolności skradania się i walki dwóch głównych bohaterów.

Możliwości techniczne
Ubisoft obiecuje, że gra zaoferuje spektakularne widoki na zamkowe miasteczka, tętniące życiem porty, spokojne świątynie oraz pastoralne krajobrazy. Dodatkowo, w Assassin's Creed Shadows pojawią się dynamiczne zmiany pogody, zmieniające się pory roku oraz reagujące na działania gracza środowisko.
Gra będzie korzystać z najnowszej wersji silnika Anvil Engine, co pozwoli na wprowadzenie takich elementów jak zmienne pory roku, zmienna pogoda oraz zniszczalne środowiska. Dynamiczne warunki atmosferyczne, wiatr oraz cząsteczki środowiskowe mają znacząco wpłynąć na rozgrywkę, zmieniając strategię gracza.
Na komputerach PC, gra wspierać będzie DLSS 3.7, FSR 3.1 oraz XeSS 2 od samego początku. Ponadto, z myślą o wydajności, Ubisoft zintegrował benchmark, który pomoże sprawdzić wydajność PC, a gra także będzie wspierać ultraszerokie monitory.
Z technicznego punktu widzenia, wiele osób czeka na to, co nowa odsłona Assassin's Creed przyniesie w kwestii optymalizacji. Ubisoft współpracuje z Intelem, więc możemy spodziewać się dobrego skalowania gry na różnych procesorach. Liczymy również na to, że Assassin’s Creed Shadows nie będzie cierpiało na problemy ze stutteringiem, które występowały w poprzednich częściach, takich jak Origins, Odyssey czy Valhalla (choć w przypadku Mirage udało się to mocno ograniczyć).
Tryby wydajnościowe na konsolach
Ubisoft ujawnili szczegóły dotyczące trybów wydajności na Xboxach i PlayStation 5. Gra, osadzona w Japonii, zaoferuje trzy tryby wydajności: Performance (60FPS), Fidelity (30FPS) oraz Balanced (40FPS). Wszystkie tryby będą działać w rozdzielczości 4K z użyciem technologii upscalingu, a wybór odpowiedniego trybu zależeć będzie od preferencji gracza oraz sprzętu, na którym gra jest uruchomiona.
Tryb Performance (60 FPS)
W trybie Performance celem jest uzyskanie płynnych 60 klatek na sekundę. Aby to osiągnąć, obniżona zostaje rozdzielczość renderowania, a także dostosowywane są ustawienia graficzne, by zapewnić stabilność tego parametru. Na obu konsolach, PS5 i Xbox Series X, tryb ten korzysta z technologii baked global illumination, która zapewnia odpowiednią jakość oświetlenia przy zachowaniu wysokiej wydajności. Dodatkowo, na PlayStation 5 Pro dostępna jest nowa technologia ray tracingu globalnego oświetlenia, która umożliwia poprawę jakości grafiki przy 60 FPS.
Tryb Fidelity (30 FPS)
Tryb Fidelity skupia się na uzyskaniu jak najwyższej jakości obrazu, celując w 30 FPS. Z tego powodu rozdzielczość renderowania jest wyższa, a także wprowadzono ulepszenia w wielu systemach renderujących. W tym trybie wykorzystano zaawansowaną technologię raytraced global illumination, a także poprawiono odległość rysowania, cienie oraz jakość wirtualnych włosów postaci. PS5 Pro, dzięki mocniejszemu GPU, oferuje jako jedyna konsola raytraced reflections (lustrzane odbicia w czasie rzeczywistym).
Tryb Balanced (40 FPS)
Tryb Balanced, który wymaga wyświetlacza kompatybilnego z wyższym odświeżaniem (120 Hz), łączy elementy trybów Performance i Fidelity. Jego celem jest osiągnięcie 40 FPS, co oznacza kompromis pomiędzy jakością obrazu a płynnością rozgrywki. W praktyce tryb ten korzysta z tej samej konfiguracji, co Fidelity, ale z niższą rozdzielczością renderowania, co zapewnia równowagę pomiędzy wydajnością a jakością. Mimo to inne elementy, takie jak systemy renderowania, pozostają nienaruszone.
Premiera i dostępność
Assassin’s Creed Shadows zadebiutuje 20 marca 2025 roku na PC (Steam, Ubisoft Connect, Epic Games Store), Xbox Series X|S, PlayStation 5, Apple Silicon Macs oraz Amazon Luna.

Pokaż / Dodaj komentarze do: W ilu klatkach działa Assassin’s Creed Shadows na konsolach? Zobacz 20 minut z rozgrywki