Asus ma zdecydowanie powód do świętowania. Według najnowszych danych, płyty główne Asusa z segmentu high-end są najlepiej sprzedającymi się płytami łącznie w Chinach, Europie i USA. Udział Asusa w rynku płyt głównych z najwyższej póki dobił do poziomu 60% i ustawił koncern na szczycie rankingu, wyprzedzając przy tym ich największego konkurenta - firmę Gigabyte.
Źródła branżowe wskazują na spadek konkurencyjności koncernu Gigabyte w 2016 ze względu na wzrost cen podzespołów, zawirowania z cenami walut oraz spadek zapotrzebowania na płyty główne w Chinach. Firma ostatnio wdrożyła również biznesowe zmiany mające na celu integrację zasobów, biznesu i linii produkcyjnych. Jako że zmiany mogą potrwać nawet i cały rok, eksperci uważają, że kondycja Gigabyte będzie wciąż poniżej ich możliwości, pozwalając Asusowi na dominację również na początku 2018 roku. Źródła wskazują, że Asustek zmienił swoja strategię biznesową na przestrzeni kilku ostatnich lat i zamiast angażować się w wojnę cenową, producent skupił się na promowaniu wizerunku marki oraz na jakości i wizualnej stronie produktów, zmieniając głównych odbiorców z tych szukających rozwiązań ze średniej półki, na tych najbardziej wymagających.
Gigabyte, dotychczasowy lider na rynku płyt głównych z najwyższej półki, musiał oddać palmę pierwszeństwa przez złe decyzje marketingowe oraz niekorzystny okres na rynku. Sytuację niezwłocznie wykorzystał Asus, który od kilku lat z sukcesem umacniał swoją pozycję.
Jeśli wziąć pod uwagę tylko jedną platformę, to Asustek zgarnął 70% udziałów w płytach głównych opartych o X299 dzięki seriom ROG, Prime i TUF, jednocześnie osiągając taki sam udział dla platformy AMD Ryzen. Wraz z premierą desktopowych procesorów Coffee Lake w październiku oraz nadchodzącym okresem świątecznym, eksperci uważają, że dostawy płyt od Asustek mogą osiągnąć pułap nawet 5 milionów sztuk w samym ostatnim kwartale 2017 roku.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Asus osiągnął dominację na rynku płyt głównych z segmentu high-end