Atari wskrzesza grę, która była za trudna dla graczy 40 lat temu

Atari wskrzesza grę, która była za trudna dla graczy 40 lat temu

Atari wskrzesza Akka Arrh, grę zręcznościową z 1982 roku, która została anulowana, ponieważ testerzy uznali ją za zbyt trudną. Przy remake'u tego wave shootera wydawca współpracuje z programistą Jeffem Minterem, którego psychodeliczny styl synthwave wydaje się idealnie pasować do tego, co Atari określa jako „gorączkowy sen w najlepszym możliwym wydaniu”. Remake ukaże się na PC, PS5 i PS4, Xbox Series X/S, Nintendo Switch oraz Atari VCS na początku 2023 roku.

Oryginalny automat Akka Arrh wykorzystywał trackballa do namierzania wrogów, ponieważ gracz kontroluje Sentinela ustawionego na środku ekranu, odpierając fale nadchodzących napastników. Sentinela otacza ośmiokątne pole, które musimy oczyścić; jeśli wrogowie się przedrą, możemy przybliżyć obraz, aby ich odeprzeć, zanim powrócimy do eliminowania reszty fali. Większość gier z tego okresu była bardzo prosta w swoich założeniach, nie dziwi więc, że tak „skomplikowany” tytuł skutkował słabymi wynikami grup testowych.

Atari wskrzesza Akka Arrh, grę zręcznościową z 1982 roku, która została anulowana, ponieważ testerzy uznali ją za zbyt trudną.

Ponieważ Atari skasowało wersję arkadową przed jej wydaniem, istnieją tylko trzy automaty Akka Arrh, choć tytuł ten był dostępny już wcześniej dla wtajemniczonych. Po tym, jak ROM tego tytułu wyciekł do sieci w 2019 roku, Atari wypuściło oryginał tej jesieni jako część kolekcji Atari 50: The Anniversary Celebration.

Atari i Minter pracowali razem w latach 90., gdy jego firma Llamasoft tworzyła gry takie jak Tempest 2000 dla Atari Jaguar. Niestety, obie strony poróżniły się w 2015 roku, kiedy Atari zablokowało wydanie duchowego następcy tego tytułu Mintera. Jednak zdaje się, że doszły do porozumienia w 2018 roku, kiedy wypuściły Tempest 4000, kontynuację w reżyserii Mintera z błogosławieństwem właściciela marki.

Atari mówi, że remake ma dwa tryby, 50 poziomów i obsługuje zapisy, więc nie musimy zaczynać od początku, gdy wrogowie nieuchronnie zaleją Sentinela. Ponadto firma twierdzi, że oferuje ustawienia ułatwień dostępu, aby stonować efektowne efekty wizualne dla osób wrażliwych na intensywne światło, kolor i animacje.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Atari wskrzesza grę, która była za trudna dla graczy 40 lat temu

 0