Atari zmienia strategię. W końcu zacznie tworzyć gry dla graczy

Atari zmienia strategię. W końcu zacznie tworzyć gry dla graczy

W ramach swojej najnowszej strategii Atari zdecydowało się na nagły zwrot i odchodzi od darmowych gier mobilnych na komputery oraz konsole, zamierzając teraz koncentrować się na grach premium na PC i konsole. W wydanym oświadczeniu firma poinformowała, że ​​jej zarząd zatwierdził nowy plan 1 lipca po przeprowadzeniu dogłębnego przeglądu „aktywów i możliwości” działu Atari Gaming. Firma będzie nadal obsługiwać udane tytuły FTP z dużą bazą użytkowników, ale takie produkcje jak Roller Coaster Tycoon Stories, Crystal Castles, Castles & Catapults, Ninja Golf i Atari Combat: Tank Fury zostaną zamknięte lub sprzedane. Pierwsza z tych nowych gier na komputery PC/konsole jest w trakcie opracowywania i zostanie wydana w bieżącym roku finansowym, który kończy się w kwietniu 2022 roku. Atari powiedziało, że „zamierza wykorzystać swój katalog 200 autorskich gier”, a niektóre mają wzmocnić ofertę konsoli VCS.

Atari zdecydowało się na nagły zwrot i odchodzi od darmowych gier mobilnych na komputery oraz konsole, zamierzając teraz koncentrować się na grach premium na PC i konsole.

„Naszą intencją we wszystkich grach jest zapewnienie przystępnych i radosnych momentów gry” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Atari Wade J. Rosen. „To sedno Atari i to, co wiąże naszą historię z naszą przyszłością. W tym celu uważamy, że gry premium lepiej odzwierciedlają ten rodzaj doświadczeń i DNA Atari. Pomimo skupienia się na grach premium, pozostajemy zaangażowani w rozwijanie i rozszerzanie naszych udanych darmowych gier, które są już dostępne na rynku”. Ponadto firma zapowiedziała, że ​​wyjdzie z działalności Atari Casino w Afryce i wzmocni swoje starania, aby wejść do produkcji programów telewizyjnych.

Atari VCS w końcu debiutuje na rynku, ale cena nie zachęca

Ostatnia dekada nie była najlepsza dla Atari. Twórca Ponga i Asteroids złożył wniosek o ochronę przed bankructwem w 2013 r., podczas gdy konsola VCS sprzedawana za 299 USD (399 USD z kontrolerami) miała przedłużającą się, często kontrowersyjną kampanię crowdfundingową, zanim trafiła na rynek, gdzie spotkała się z raczej chłodnym przyjęciem i średnimi recenzjami. Firma wydała nowe gry Alone in the Dark i Haunted House w 2015 roku, ale były to produkcje, o których szybko zapomniano, a próbowano też eksperymentu z hotelami i kryptowalutami. Czy przejście na gry premium pomoże odwrócić losy firmy? Oczekuje się, że nowa strategia spowoduje utratę wartości w wysokości 5,9 mln USD, ale Atari ma nadzieję, że zmiany zaowocują w przyszłości, na co liczymy. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Atari zmienia strategię. W końcu zacznie tworzyć gry dla graczy

 0