Autonomiczne taksówki wciąż mają problemy. Wjeżdżają, gdzie nie powinny i powodują kolizje

Autonomiczne taksówki wciąż mają problemy. Wjeżdżają, gdzie nie powinny i powodują kolizje

Autonomiczne samochody Cruise nie radzą sobie jeszcze w każdej sytuacji i stają się sprawcą problemów na drogach. Tylko w ostatnim tygodniu pojawiły się nowe zdarzenia - w tym wjazdy w strefy objęte zakazem oraz kolizja z autobusem.

W San Francisco autonomiczne samochody Cruise'a miały w ostatnich dniach kilka wpadek. Silne burze sprawiły, że część miasta została pozbawiona prądu, powaliły napowietrzne linie energetyczne i drzewa, a policja używania czarno-żółtej taśmy w rejonach z zagrożeniami, oznaczając w ten sposób zakaz wjazdu. Samochody jednak nie widziały taśm, więc wjeżdżały w te rejony. Część aut potrafiła wyjechać z takich miejsc o własnych siłach, ale w wieli przypadkach operatorzy musieli przyjechać i usunąć niektóre z nich. Jeden z pojazdów wjechał nawet w leżące na ulicy przewody wysokiego napięcia - na szczęście już odłączone. Nie był to jednak jedyny problem, bo kilka dni później autonomiczne auto było uczestnikiem wypadku.

Brak rekcji na policyjne taśmy z zakazem wjazdu, czy kolizje, to tylko jedne z problemów, z jakimi borykają się autonomiczne taksówki na ulicach San Francisco.

Przyczyna pozostaje nieznana, jednak autonomiczny pojazd uderzył w tył autobusu i uszkodził swoją przednią część. Na szczęście nikomu nic się nie stało, ponieważ uderzenie nastąpiło przy niewielkiej prędkości, a w momencie zdarzenia pojazd Cruise nie przewoził żadnych pasażerów. Choć przyczyna incydentu pozostaje nieznana, to kolejne tego typu zdarzenie powoduje to spadek zaufania do autonomicznych samochodów, które doświadczyły już kilku problematycznych sytuacji, mimo że jednocześnie imponują swoją zdolnością radzenia sobie z różnymi sytuacjami.

W grudniu National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) ogłosiło rozpoczęcie dochodzenia w sprawie zautomatyzowanego systemu jazdy firmy Cruise. W swoim zgłoszeniu NHSTA stwierdza, że interesują ją dwa różne problemy, które zostały zgłoszone do administracji i powodują, że robotaksówki stanowią zagrożenie dla innych uczestników ruchu drogowego. Pierwszym zmartwieniem NHTSA jest fakt, że pojazdy Cruise zbyt gwałtownie hamują w pewnych okolicznościach. Administracja otrzymała trzy zgłoszenia o nadmiernym hamowaniu pojazdu Cruise w reakcji na szybko zbliżający się samochód od tyłu, w wyniku czego pojazd Cruise został uderzony w tył we wszystkich trzech przypadkach.

Drugim problemem jest zatrzymywanie się auta na drodze. NHTSA otrzymała kilka zgłoszeń o zatrzymaniu się pojazdów Cruise na drodze bez obecności ludzkich operatorów. NHTSA's Office of Defects Investigation (ODI) rozpoczęło wstępne dochodzenie, aby określić zakres i wagę obu problemów.

 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Autonomiczne taksówki wciąż mają problemy. Wjeżdżają, gdzie nie powinny i powodują kolizje

 0