Autonomiczny tankowiec z LNG od HD Hyundai samodzielnie pokonał trasę 20000 km

Autonomiczny tankowiec z LNG od HD Hyundai samodzielnie pokonał trasę 20000 km

Autonomiczne pojazdy widoczne są w coraz to nowszych obszarach. Słyszeliśmy już wielokrotnie o samochodach, które samodzielnie poruszają się po ulicach, a teraz czas na statki. Avikus, firma należąca do HD Hyundai, pomyślnie przetestowała autonomiczny tankowiec przewożący LNG.

Doniesienia o autonomicznych pojazdach są coraz częstsze, choć większość ostatnich informacji przeważnie dotyczy wypadków z udziałem autopilota. Tym razem jednak głównym bohaterem nie jest samochód, ale ogromny tankowiec LNG, który należy do HD Hyundai. Firma przetestowała wspólnie z SK Shipping gigantyczny statek Prism Courage , który transportuje LNG przez ponad połowę świata. Tankowiec został wyposażony w autonomiczną technologię HiNAS 2.0 - co oznacza, że mamy tutaj do czynienia z drugim poziomem autonomii. W świecie motoryzacji jak dotąd uzyskano najwyżej 3 poziom autonomii na 5 możliwych, gdzie ostatni oznacza, że pojazd poradzi sobie samodzielnie w każdych możliwych warunkach.

HD Hyundai z powodzeniem przetestował autonomiczny tankowiec LNG. System wykorzystywał Integrated Smartship Solution (ISS) i algorytmy sztucznej inteligencji do oceny środowiska, pogody, wysokości fal i otaczających statków. Tego typu pojazdy najprawdopodobniej pojawią się w eksploatacji w przeciągu roku.

Tankowiec wypłynął z Freeport na Bahamach 1 maja, przepłynął Kanał Panamski i po 33 dniach rejsu zakończył podróż w terminalu LNG Boryeong w Korei Południowej. Przpłynął łącznie około 20000 km. System wykorzystywał Integrated Smartship Solution (ISS) i algorytmy sztucznej inteligencji do oceny środowiska, pogody, wysokości fal i otaczających statków. Podczas swojej podróży z powodzeniem uniknął 100 możliwych kolizji z innymi statkami. Autopilot jest również bardziej ekologiczny, bo zużycie paliwa spadło o 7%, a emisje gazów cieplarnianych spadły o 5%.

Test był nadzorowany przez American Bureau of Shipping (ABS) i Korea Register of Shipping (KR). Jeśli ABS nie będzie miało żadnych zastrzeżeń co do systemu, to autonomiczne tankowce pojawią się w rzeczywistym użytkowaniu w przeciągu maksymalnie roku.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Autonomiczny tankowiec z LNG od HD Hyundai samodzielnie pokonał trasę 20000 km

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł