Zapewne słyszeliście o poważnym incydencie z udziałem jednego z najpopularniejszych polskich sklepów internetowych morele.net, który miał miejsce pod koniec zeszłego roku (jeśli informacja ta jakoś Was ominęła, to odsyłany do stosownego newsa). Wyciek koniec końców okazał się nawet poważniejszy niż się początkowo wydawało, a osoba odpowiedzialna za atak hakerski weszła w posiadanie nawet danych z dowodów osobistych klientów sklepu. Nic więc dziwnego, że zaufanie do morele spadło. Dodatkowo cyberprzestępca odpowiedzialny za kradzież danych podaje, iż na dzień 20 grudnia udało mu się złamać aż 350 tysięcy haseł, lecz nie da się ostatecznie zweryfikować tych słów. Generalnie sytuacja nie wygląda więc za ciekawie dla sklepu internetowego i na pewno podburza zaufanie do niego. Pytanie tylko jak bardzo?
Sytuacja nie wygląda za ciekawie dla sklepu internetowego i na pewno podburza zaufanie do niego. Pytanie tylko jak bardzo?
Tego próbują się dowiedzieć pracownicy naukowi Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Artur Strzelecki oraz Mariia Rizun. Postanowili oni zbadać zmianę zaufania i podejścia do bezpieczeństwa wśród klientów sklepu morele.net, których dane zostały wykradzione w wyniku incydentu w listopadzie/grudniu 2018 roku. Postanowiliśmy im pomóc i w związku z tym uprzejmie prosimy naszych użytkowników o wzięcie udziału w przygotowanej przez nich ankiecie. Liczymy, że dzięki otrzymanym wynikom i ich rozpowszechnieniu wzrośnie świadomość na temat bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych. Całość badania trwa tylko 2 minuty, więc nie wymaga zbyt wiele poświęcenia. Ankietę znajdziecie pod TYM adresem, a po zakończeniu badania, oczywiście opublikujemy uzyskane wyniki.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Badanie na temat zaufania po incydencie w morele.net