Baldur`s Gate 3 zaprezentowany. Spełnienie marzeń fanów?

Baldur`s Gate 3 zaprezentowany. Spełnienie marzeń fanów?

Zgodnie z obietnicą, ekipa z Larian Studios zaprezentowała na PAX East gameplay z Baldur's Gate 3. Była to pierwsza okazja, by zapoznać się z rozgrywką nadchodzącej trzeciej części tego kultowego RPG i twórcy od razu pokazali obszerny materiał z rozgrywki, zdradzając wiele ciekawych szczegółów. Gra zapowiada się jak spełnienie marzeń old-schoolowych fanów, ale ma szansę trafić także do nowych graczy, a to za sprawą przepięknej oprawy graficznej i wielu nowoczesnych rozwiązań, znanych choćby z poprzednich produkcji Larian (patrz seria Divinity: Original Sin). Potwierdziła się także plotka, że premiera Baldur's Gate 3 nastąpi za kilka miesięcy w ramach usługi Wczesnego Dostępu. Poniżej możecie zapoznać się z filmikiem otwierającym grę, w którym zobaczyć można jak Illithid (znany powszechnie jako Łupieżca Umysłu) umieszcza „kijanki” w oczach bohaterów. Osoby obeznane ze światem Dungeons & Dragons wiedzą, że w taki sposób powstają Łupieżcy. Jest to również swoiste wprowadzenie do tworzenia własnej postaci.

Ekipa z Larian Studios po raz pierwszy zaprezentowała gameplay z Baldur's Gate 3 i gra prezentuje się wyśmienicie.

Twórcy stawiają na dużo swobody w tym zakresie i każdy bohater nie tylko posiada dubbingowany głos, ale możemy ustawić mu również jego historię, by późniejsze dialogi odpowiadały jego charakterowi. Baldur's Gate 3  mocno inspirowane jest piątą edycją Dungeons & Dragons w zakresie dostępnych klas i ras postaci, dlatego możemy wybrać diablę, mrocznego elfa (drow), krasnoluda, elfa, półelfa, półdrowa, niziołka czy githyankę. Wybór klasy również jest bardzo istotny, gdyż nie możemy jej zmienić po wyborze i mocno wpływa na dostępne dla naszej postaci umiejętności. Jeśli chodzi już o sam gameplay, to warto na wstępie wyjaśnić, że producent zdecydował się na turową walkę z systemem rzutów kością, co jest o tyle zaskakujące, że pierwsza i druga część posiadała walkę w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą. Widać także, że animacje, poruszanie czy system obierania celów zostały tu praktycznie w całości skopiowane z D:OS2.

Cieszy duża swoboda, jaką oddają nam twórcy i możliwość rzucania obiektami, wrogami, odpychania przeciwników, chowania się czy skakania itd. Kolejną interesującą kwestią są unikalne, przypominające nieco gry BioWare dialogi. Zamiast oglądać jak postać sztywno stoi w trakcie rozmów, twórcą stawiają na zbliżanie w takcie prowadzenia dialogów, pokazując NPC-ów w pełnym ruchu. Postaci nawet wchodzą w reakcję z otoczeniem w trakcie rozmów i posiadają złożone animacje twarzy. Ta kwestia prezentuję się zdecydowanie lepiej niż w poprzednich grach od Larian, bardziej dynamicznie i immersyjnie. W trakcie pokazu gra znajdowała się jeszcze w fazie pre-alpha, więc nie obyło się bez problemów technicznych (szef studia musiał rozpocząć nawet wszystko od nowa, po tym jak zginął i okazało się, że nie działa jeszcze system save’ów, a prezentacja zakończyła się przed czasem, ponieważ jego postać zablokowała się w trybie turowym i nie mogła z niego wyjść), ale na tym etapie produkcji to normalne, a cieszy fakt, że twórcy zdecydowali się już pokazać owoce swojej pracy. Baldur's Gate 3  zapowiada się fantastycznie, a ekipa Larian zdecydowanie wie co robi, więc z niecierpliwością będziemy wyczekiwać premiery tej produkcji.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Baldur`s Gate 3 zaprezentowany. Spełnienie marzeń fanów?

 0