Baldur's Gate III to bez wątpienia jeden z największych hitów tego roku, a tytuł ten nie pojawił się jeszcze nawet na konsolach. Gra ukaże się 6 września na PlayStation 5 i macOS. Dokładna data premiery na konsolę Xbox jest nadal niepotwierdzona, ale Larian w końcu ujawniło, że RPG pojawi się na konsolach Microsoftu jeszcze w tym roku.
Xboxa Series S problemem
Głównym powodem, dla którego Larian opóźnił premierę Xbox (a tym samym uczynił Baldur's Gate III czasowym ekskluzywem dla PlayStation), były zasady Microsoftu dotyczące parytetu funkcji gier w Xboxa Series S i Series X. Ta druga konsola jest wydajniejsza i zwykle zapewnia grafikę o wyższej wierności i liczbie klatek na sekundę, a także śledzenie promieni. „Nie mamy umowy na wyłączność, która uniemożliwiałaby nam wypuszczenie gry na konsolę Xbox” – napisał w zeszłym miesiącu Michael Douse, dyrektor wydawniczy w Larian Studios na X (wcześniej Twitter). „Problem stanowią przeszkody techniczne. Nie możemy usunąć funkcji podzielonego ekranu, ponieważ jesteśmy zobowiązani do wypuszczenia gry z takimi samymi funkcjami na obu konsolach, dlatego nadal staramy się, aby to działało”.
Dokładna data premiery na konsolę Xbox jest nadal niepotwierdzona, ale Baldur's Gate III trafi na platformy Microsoft w tym roku.
Super happy to confirm that after meeting @XboxP3 yesterday, we’ve found a solution that allows us to bring Baldur’s Gate 3 to Xbox players this year still, something we’ve been working towards for quite some time.
— Swen Vincke @where? (@LarAtLarian) August 24, 2023
Microsoft robi wyjątek
Dyrektor generalny Larian i reżyser Baldur's Gate III, Swen Vincke, powiedział, że po spotkaniu z dyrektorem generalnym Microsoft Gaming, Philem Spencerem na Gamescom, „znaleźliśmy rozwiązanie, które pozwala nam udostępnić Baldur's Gate 3 graczom na Xbox jeszcze w tym roku, nad czym pracujemy od jakiegoś czasu”. Vincke zasugerował, że Spencer pozwolił Larian na wyjątek i na słabszej konsoli Baldur's Gate III nie będzie miał trybu podzielonego ekranu, ale Xbox Series X będzie obsługiwać tę funkcję. Wspierany będzie także Cross-save między Steam a obiema konsolami.
Niektórzy deweloperzy twierdzą, że Xbox Series S ogranicza ich, jeśli chodzi o zapewnianie najnowocześniejszych wrażeń w grach. Pojawiły się sugestie, że studia tworzące gry wieloplatformowe muszą pójść na kompromis, jeśli chodzi o tę konsolę (choćby w zakresie płynności). Teraz, gdy Larian uzyskał wyjątek, aby porzucić tryb współpracy na podzielonym ekranie z Baldur's Gate III na Xbox Series S, inne studia mogą naciskać na Xbox, aby pozwolił im pominąć niektóre funkcje na tej konsoli w ich grach.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Baldur's Gate III na Xboxie jeszcze w tym roku. Microsoft zrobił wyjątek