"Robimy, co w naszej mocy, by gra ujrzała światło dzienne w przyszłym roku. Na pewno nie ukaże się w tym roku" - stwierdził Swen Vincke, jeden z twórców Baldur's Gate 3, w wywiadzie udzielonym serwisowi GameSpot. Tym samym potwierdził doniesienia, które pojawiły się w sieci już w kwietniu. Przypomnijmy, że ostatnia aktualizacja wczesnej wersji gry (do której cały czas można uzyskać dostęp, kupując produkt na Steamie w cenie 199 zł) pojawiła się w lutym, wprowadzając m.in. klasę druida. Od tamtej pory Larian Studios milczało i nie udostępniało żadnych nowych treści ani poprawek. Można zaryzykować stwierdzenie, że tempo prac nad Baldur's Gate 3 nie jest tak szybkie, jak oczekiwaliby tego twórcy. A już na pewno nie jest tak szybkie, jak chcieliby tego sami gracze, szczególnie ci, którzy kupili już swoją kopię.
Swen Vincke z Larian Studios stwierdził, że nie ma szans, aby Baldur's Gate 3 ukazał się w tym roku.
Larian Studios pracuje intensywnie na dwóch frontach. Po pierwsze - wprowadza poprawki do ogrywanej przez tysiące graczy wczesnej wersji. Po drugie - tworzy treści już pod kątem końcowego produktu. W najbliższym czasie powinno wydać następną dużą łatkę w ramach early access. Wiadomo już, że aktualizacja nie wprowadzi żadnych nowych treści ani elementów - będzie się koncentrować na poprawie tych aspektów, co do których gracze najczęściej zgłaszali swoje zastrzeżenia. Vincke w wywiadzie dla GameSpotu odniósł się także do zarzutów, które pojawiają się wokół klasy wojownika. Niektórzy twierdzą, że daje ona zbyt mało opcji podczas walk. "W Dungeons & Dragons wojownik to klasa samouczka. Najlepiej wybrać ją, chcąc nauczyć się grać i nie oczekując przy tym ogromnej liczby możliwości" - wyjaśnił.
Baldur's Gate w fazie early access zadebiutował 6 października ubiegłego roku. Autorzy już na samym początku stwierdzili, że to dopiero fundament pod wielkie RPG. Wczesna wersja podzieliła graczy. Większość była albo zadowolona, albo zachwycona tym, co zobaczyła, ale niektórzy narzekali, że dzieło Larian Studios nie przypomina zbytnio kultowych pierwszych części serii. Nie da się ukryć, że grze bliżej do poprzednich produkcji tego dewelopera, a więc Divinity: Original Sin oraz Divinity: Original Sin 2. Tak czy inaczej, możemy być niemal pewni, że Baldur's Gate 3 zaoferuje olbrzymią i wciągającą przygodę na dziesiątki, jeśli nie na przeszło setkę godzin.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Baldur's Gate 3 na pewno nie ukaże się w tym roku