Jesteś w banku Millenium? Sprawdź aplikację, później podziękujesz. Chodzi o bezpieczeństwo

Jesteś w banku Millenium? Sprawdź aplikację, później podziękujesz. Chodzi o bezpieczeństwo

Bank Millennium postanowił jeszcze mocniej postawić na edukację swoich klientów w zakresie cyberbezpieczeństwa, udostępniając w aplikacji mobilnej nową, rozbudowaną sekcję z zasadami bezpieczeństwa. To odpowiedź na rosnącą skalę cyberprzestępstw, które stają się coraz większym wyzwaniem nie tylko dla samych użytkowników, ale i całego sektora finansowego.

Nowa funkcjonalność w aplikacji ma nie tylko podnosić poziom wiedzy, ale przede wszystkim zwiększać czujność użytkowników na zagrożenia, z jakimi mogą się zetknąć w codziennym korzystaniu z bankowości elektronicznej.

Bank Millennium edukuje klientów

W nowej sekcji klienci Banku Millennium mogą w prosty i przystępny sposób zapoznać się z najczęściej stosowanymi przez oszustów metodami, takimi jak phishing, vishing, wyłudzanie kodów BLIK, fałszywe inwestycje czy kradzież tożsamości. Przedstawione tam scenariusze oszustw i dobre praktyki mają na celu ułatwić klientom rozpoznanie zagrożeń i nauczyć ich, jak reagować, zanim stanie się coś nieodwracalnego.

W nowej sekcji klienci Banku Millennium mogą w prosty i przystępny sposób zapoznać się z najczęściej stosowanymi przez oszustów metodami, takimi jak phishing, vishing, wyłudzanie kodów BLIK, fałszywe inwestycje czy kradzież tożsamości.

To nie tylko kompendium wiedzy o aktualnych metodach cyberprzestępców, ale też przewodnik po narzędziach, które użytkownicy aplikacji mogą wykorzystać, aby zwiększyć swoje bezpieczeństwo – jak choćby zarządzanie dziennymi limitami, tymczasowa blokada karty czy autoryzacja biometryczna.

Jak podkreśla Halina Karpińska, członkini zarządu Banku Millennium, projekt nowej sekcji bezpieczeństwa jest naturalną kontynuacją wcześniejszych zmian związanych z odświeżeniem aplikacji mobilnej. Zależało im nie tylko na usprawnieniu codziennych funkcji, ale przede wszystkim na tym, by użytkownicy byli bardziej świadomi zagrożeń i potrafili lepiej reagować w razie niepokojących sytuacji.

Nowa sekcja edukacyjna została zaprojektowana tak, aby była maksymalnie przejrzysta i intuicyjna, umożliwiając szybki dostęp zarówno do wiedzy, jak i do najważniejszych funkcji bezpieczeństwa – takich jak zastrzeżenie karty czy kontakt z infolinią.

Dostęp do tej sekcji znajduje się w dolnym menu aplikacji, po kliknięciu opcji „Więcej”, a następnie „Zasady bezpieczeństwa”. Użytkownikom ukazuje się wtedy ekran z przejrzystym układem tematycznym – od podejrzanych inwestycji i bezpiecznych zakupów w sieci, przez ochronę haseł i danych, aż po wskazówki dotyczące korzystania z karty czy aplikacji.

Dwa umieszczone u góry kafelki umożliwiają natychmiastowy kontakt z konsultantem lub zastrzeżenie karty, co może okazać się kluczowe w sytuacjach wymagających szybkiej reakcji. Rozwiązanie to nie tylko wzmacnia cyfrową odporność klientów, ale również pokazuje, że edukacja i wygoda użytkownika mogą iść ze sobą w parze. Bank zapowiada, że ta część aplikacji będzie systematycznie rozwijana.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Jesteś w banku Millenium? Sprawdź aplikację, później podziękujesz. Chodzi o bezpieczeństwo

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł