Studio DICE ujawniło istnienie tajnego narzędzia w silniku Frostbite - tzw. "dużego czerwonego przycisku", który natychmiast detonuje wszystkie destrukcyjne elementy na mapie w Battlefield 6. Choć brzmi to jak zabawka dla deweloperów, narzędzie pełni praktyczną funkcję w procesie testowania gry.
Informacja wyszła na jaw podczas rozmowy dziennikarza Kotaku z producentem Jeremym Chubbem i design directorem Shashankiem Uchilem. Gdy zapytano o istnienie takiego narzędzia, Chubb bez wahania potwierdził: "Tak", dodając, że naciskanie przycisku jest tak zabawne, jak można by się spodziewać.
Przycisk służy jednak poważnemu celowi. Każda mapa multiplayer w Battlefield 6 ma trzy fazy: nienaruszoną, częściowo zniszczoną i całkowicie zrujnowaną. Gra musi być grywalna we wszystkich stadiach, więc przycisk pozwala natychmiast przejść do "szczytowego zniszczenia". "Możesz szybko zobaczyć najgorszy scenariusz" - wyjaśnia Uchil. "Czy jest wystarczająco dużo osłon? Czy musimy dodać więcej elementów? To pozwala sprawdzić, czy w finalnej fazie gra wciąż jest przyjemna".

Battlefield 6 skrywa narzędzie, którego deweloperzy "uwielbiają" używać
Narzędzie nie jest jednak używane bezkarnie. Chubb przyznał, że przycisk czasami powoduje awarie wśród inżynierów wydajności, ponieważ mapy są projektowane z myślą o stopniowym niszczeniu, a nie nagłym. Uruchomienie funkcji "zatyka" silnik z obliczeniami fizyki, pozostawiając po sobie przegrzane komputery.
Istnienie takiego narzędzia pokazuje, z jakimi wyzwaniami mierzy się DICE, tworząc w pełni destrukcyjne pola bitwy dla 128 graczy. Battlefield 6 ukaże się 10 października, ale tylko deweloperzy będą mogli doświadczyć funkcji, którą właśnie przedstawiliśmy (a szkoda).

Pokaż / Dodaj komentarze do: Twórcy Battlefield 6 mają tajny przycisk który niszczy całą mapę. I ma to sens