Bez DLSS lub FSR się nie obędzie. Poznaliśmy wymagania Alan Wake 2

Bez DLSS lub FSR się nie obędzie. Poznaliśmy wymagania Alan Wake 2

Nowe gry na komputery PC często wymagają mocnego sprzętu i niestety w przypadku Alan Wake 2 nie będzie inaczej. W sieci pojawiły się właśnie wymagania tej produkcji z podziałem na różne ustawienia graficzne i rozdzielczości. Do rozgrywki w 1080p ze średnią jakością grafiki potrzebny jest RTX 3070. Jak wygląda reszta rekomendowanych konfiguracji?

Alan Wake 2 - wymagania sprzętowe

Premiera gry Alan Wake 2 zbliża się do nas wielkimi krokami. Jej debiut zaplanowany jest na przyszły tydzień, więc nic dziwnego, że twórcy postanowili już teraz zdradzić graczom, jakiego sprzętu będą potrzebowali. Osoby, które chcą cieszyć się fabułą Alan Wake 2 na komputerach PC muszą szykować się na spore wymogi względem blaszaka. Zanim jednak przejdziemy do konkretów już w tym miejscu trzeba zaznaczyć, że w przypadku każdej z podanych przez twórców konfiguracji wymagane będzie użycie technologii upscalingu DLSS lub FSR2. Już samo to sugeruje, że nasz sprzęt nie będzie miał lekko.

W przypadku każdej z podanych przez twórców konfiguracji wymagane będzie użycie technologii upscalingu DLSS lub FSR2. Już samo to sugeruje, że nasz sprzęt nie będzie miał lekko.

Jako zestaw spełniający minimalne wymagania, czyli taki pozwalający na rozgrywkę przy niskich ustawieniach graficznych w rozdzielczości 1080p i w 30 klatkach, podano i5-7600K albo odpowiednik od AMD, 16 GB pamięci RAM i kartę graficzną RTX 2060 lub RX 6600. Warto dodać, że w tym przypadku uwzględniono ustawienie DLSS/FSR2 na jakość. 

Idąc dalej mamy dwie konfiguracje, które oznaczono jako rekomendowane. Pierwsza z nich zakłada grę w 1440p przy średnich ustawieniach i 30 FPS z DLSS/FSR2 ustawionym na tryb zbalansowany. Do tego potrzebny jest Ryzen 7 3700X lub odpowiednik Intela, 16 GB RAM i RTX 3060 albo RX 6600 XT. 

Kolejny zestaw ma pozwolić na zabawę w 1080p z 60 klatkami na sekundę. Ponownie mówimy o średnich ustawieniach graficznych, jednak w tym przypadku jakość wyświetlanego obrazu może być gorsza z uwagi na tryb wydajność technologii upscalingu. Tutaj znów podany został Ryzen 7 3700X i 16 GB RAM. Konieczne jest jednak posiadanie wydajniejszego GPU w postaci RTX 3070 lub RX 6700 XT. 

Całość tej części zamykają wymagania do rozgrywki w 2160p z 60 klatkami i wysokimi ustawieniami przy DLSS/FSR2 w trybie wydajność. Sprzęt, który został tutaj wymieniony to Ryzen 7 3700X, 16 GB RAM oraz RTX 4070 lub RX 7800 XT.

Wymagania z uwzględnionym Ray Tracingiem

Wymienione wyżej konfiguracje nie uwzględniały Ray Tracingu. Dla graczy zamierzających korzystać z technologii śledzenia promieni przygotowane zostały osobno 3 konfiguracje. Pierwsza z nich zakłada grę w rozdzielczości 1080p przy 30 FPS ze średnimi ustawieniami graficznymi, funkcją DLSS/FSR2 w trybie jakość i Ray Tracingiem ustawionym na poziom niski. Wymagany do tego jest Ryzen 7 3700X, 16 GB pamięci RAM oraz RTX 3070 lub RX 6800 XT. 

Zestaw składający się z Ryzena 7 3700X, 16 GB RAM i RTX 4070 pozwolić ma na działanie Alan Wake 2 w 1080p z 60 klatkami na sekundę. Wszystko to przy średnich ustawieniach graficznych i Ray Tracingu, DLSS/FSR2 w trybie jakość i z włączonym Path Tracingiem.

Rozdzielczość 2160p, 60 klatek, wysoka jakość grafiki i Ray Tracingu oraz włączony Path Tracing. Brzmi to jak marzenie wielu graczy. Niestety aby to osiągnąć potrzebna jest karta graficzna z najwyższej półki, a dokładniej RTX 4080. Pozostała część specyfikacji to Ryzen 7 3700X i 16 GB RAM. Jest tylko pewien haczyk, ponieważ uwzględniono tutaj włączenie funkcji upscalingu na tryb wydajność. 

Na koniec trzeba dodać, że we wszystkich konfiguracjach wymieniony został 64-bitowy system Windows 10 lub Windows 11 oraz 90 GB wolnego miejsca na dysku SSD. 

Jak zatem widać, wymagania względem procesora i pamięci RAM są naprawdę akceptowalne, czego niestety nie można powiedzieć w kwestii GPU. Premiera Alan Wake 2 powinna odbyć się już 27 października. Produkcja będzie dostępna nie tylko na PC, ale również na konsole PS5 oraz Xbox Series X/S.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Bez DLSS lub FSR się nie obędzie. Poznaliśmy wymagania Alan Wake 2

 0