PKO BP ma pilny komunikat do klientów. Chodzi o Twoje bezpieczeństwo i pieniądze

PKO BP ma pilny komunikat do klientów. Chodzi o Twoje bezpieczeństwo i pieniądze

Wakacje to czas odpoczynku i relaksu, ale warto pamiętać, iż cyberprzestępcy nie mają urlopu. Wraz z początkiem sezonu urlopowego eksperci przypominają o podstawowych zasadach, które mogą uchronić nasze dane oraz pieniądze przed oszustami.

Bank PKO BP udzielił kilku rad, które warto wziąć sobie do serca szczczególnie jeżeli rozpoczynamy sezon wakacyjny i wybieramy się w jakieś miejsca. I tak, zanim zarezerwujemy nocleg czy bilet lotniczy, warto upewnić się, że korzystamy z bezpiecznych i sprawdzonych stron internetowych.

Samo oznaczenie strony symbolem kłódki nie jest wystarczającym potwierdzeniem jej wiarygodności. Lepiej sprawdzić certyfikat SSL oraz zapoznać się z opiniami innych użytkowników. W ostatnim czasie pojawia się coraz więcej fałszywych ofert – szczególnie kuszących niską ceną.

Złote zasady, czyli jak nie stracić pieniędzy i nerwów na wakacjach

Coraz częściej dochodzi też do przejęcia kont hoteli lub przewoźników, a następnie kontaktu z klientami w celu wyłudzenia danych do płatności. Jeśli otrzymamy wiadomość o zmianie sposobu zapłaty, problemach z transakcją lub prośbę o podanie danych karty, warto zachować szczególną ostrożność – nawet jeśli wiadomość wygląda na autentyczną.

Wakacje to czas odpoczynku i relaksu, ale warto pamiętać, iż cyberprzestępcy nie mają urlopu. Wraz z początkiem sezonu urlopowego eksperci przypominają o podstawowych zasadach, które mogą uchronić nasze dane oraz pieniądze przed oszustami.

Eksperci podkreślają również, aby nigdy nie udostępniać swojej karty płatniczej ani dokumentu tożsamości osobom trzecim. Obsługa hotelu czy restauracji powinna podejść z terminalem do klienta, a dokument można jedynie okazać – nie ma obowiązku zostawiania go np. w recepcji.

Ważne jest także bezpieczne korzystanie z internetu podczas podróży. Łączmy się tylko z zaufanymi sieciami Wi-Fi – najlepiej po potwierdzeniu ich nazwy u obsługi obiektu. Po skorzystaniu z aplikacji bankowych warto się z nich wylogować.

Banki zachęcają do aktywowania powiadomień o transakcjach – w aplikacjach mobilnych, e-mailowo lub SMS-em. Dzięki temu można zareagować w miarę szybko w razie podejrzanej aktywności na koncie.

Dodatkową formą zabezpieczenia jest tymczasowe blokowanie karty, np. przed wyjściem na plażę. Taką blokadę można łatwo włączyć i wyłączyć samodzielnie w aplikacji mobilnej lub serwisie internetowym banku.

Choć wakacje kojarzą się z beztroską, warto pamiętać o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. Dzięki temu możemy uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek i w pełni cieszyć się zasłużonym odpoczynkiem.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

Internet

Pokaż / Dodaj komentarze do: PKO BP ma pilny komunikat do klientów. Chodzi o Twoje bezpieczeństwo i pieniądze

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł