Biblioteka efektów AMD FidelityFX udostępniona na konsolach Xbox Series X|S

Biblioteka efektów AMD FidelityFX udostępniona na konsolach Xbox Series X|S

W trakcie otwierającego Game Stack Live przemówienia firmy AMD i Microsoft ogłosiły, że zestaw deweloperski AMD FidelityFX został włączony do zestawu deweloperskiego Xbox Game Developers Kit dla konsol Xbox Series X|S. Współpraca AMD i Microsoft zaowocowała też szeregiem innych przydatnych nowości. Ogłoszenie to oznacza, że AMD FidelityFX, czyli otwarta kolekcja technologii wizualnych dostępna w ramach inicjatywy GPUOpen jest od teraz dostępna także dla deweloperów gier na konsole Xbox Series X i Xbox Series S. Zestaw ten ułatwi im implementowanie wysokiej jakości efektów wizualnych do gier na PC i Xbox, takich jak Contrast Adaptive Sharpening (CAS), Variable Shading czy Denoiser do cieni realizowanych poprzez raytracing. 

AMD i Microsoft ogłosiły, że zestaw deweloperski AMD FidelityFX został udostępniony dla konsol Xbox Series X|S.

Gracze korzystający z konsol Xbox będą mogli wkrótce zaznać optymalizacji i efektów, z jakich pecetowcy z kartami graficznymi AMD Radeon cieszą się od jakiegoś czasu, choć trzeba pamiętać, że techniki FidelityFX muszą być implementowane przez deweloperów (jak na razie obsługuje je ponadt 40 tytułów). Ostatnio rozszerzono też funkcjonalność techniki FidelityFX Denoiser o odszumianie cieni. Nowy przewodnik do optymalizacji działania gier na procesorach AMD Ryzen ułatwia deweloperom wydobycie maksimum możliwości z procesorów na bazie architektury AMD „Zen 2” i „Zen 3” i zawiera przykładowe próbki kodu. Ponadto firma AMD wydała nową wersję przykładowego kodu do rozpoznawania liczby dostępnych rdzeni oraz uaktualniła przewodnik najlepszych praktyk, aby deweloperzy gier mogli optymalizować swoje gry i wydobywać jak najwięcej z procesorów o dużej liczbie rdzeni.

Wydane wczoraj przez Micrsoft Microsoft DirectX 12 Agility SDK upraszcza sposób, w jaki nowe funkcje DirectX 12 będą udostępniane deweloperom, aby mogli je wykorzystywać w swoich produkcjach, na czym skorzystają też gracze. Firma AMD zapewniła, że będzie dalej mocno wspierać ekosystem DirectX 12 Ultimate wśród kart graficznych RDNA2 oraz poprzez wsparcie dla funkcji DirectStorage dla Windows. Jak na razie nie wiemy jednak, czy czerwona ekipa zamierza udostępnić AMD FidelityFX dla ekosystemu PlayStation, czy też pozostanie one dostępny na wyłączność dla konsol Microsoftu.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Biblioteka efektów AMD FidelityFX udostępniona na konsolach Xbox Series X|S

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł