Cyberprzestępcy ponownie na celownik wzięli klientów PKO Banku Polskiego. Tym razem wysyłają wiadomość e-mail, w której proszą o podjęcie niezbędnych działań związanych z kartą.
CERT Polska alarmuje, że oszuści wysyłają e-maile do klientów PKO Banku Polskiego. Proszą ich o podjęcie działań w innym przypadku karta płatnicza rzekomo przestanie działać. W wiadomości jest link, który przekierowuje na fałszywy panel logowania do banku służący do wykradania loginów i haseł do bankowości elektronicznej.
Oszuści wysyłają e-maile do klientów PKO BP, w których proszą o podjęcie pilnych działań związanych z kartą.
🚨 Zaobserwowaliśmy kolejną kampanię wymierzoną w klientów PKO BP.
— CERT Polska (@CERT_Polska) November 4, 2025
✉️ Odbiorca wiadomości mailowej jest informowany o rzekomej potrzebie podjęcia działań, bo w innym przypadku jego karta płatnicza przestanie działać.
🔗 Link znajdujący się w treści przekierowuje na fałszywy… pic.twitter.com/SW9N7aGGUL
Dlatego nie wolno w niego klikać. CERT dodaje, że warto dokładnie sprawdzać strony internetowe, ponieważ cyberprzestępcy zmieniają szatę graficzną, ale regularnie korzystają z tych samych schematów oszustw.
Warto też pamiętać, iż PKO BP nigdy nie wysyła tego rodzaju e-maili, w których prosiłby o podjęcie jakiś pilnych działań i klikanie w odnośniki.
Jeżeli dostaniemy taki komunikat warto zgłosić go do CERT Polska na tej stronie internetowej.
Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!
Pokaż / Dodaj komentarze do:
Biorą się za klientów PKO BP. Eksperci biją na alarm