Weteran studia BioWare Mark Darrah ujawnił przyczyny niedawnych porażek wytwórni, wskazując na błędną strategię produkcji gier. Jego zdaniem studio popełniło fundamentalny błąd, pracując jednocześnie nad wieloma projektami zamiast skupić się na jednej produkcji.
Darrah twierdzi, że Electronic Arts jest odpowiedzialne za "kanibalizację talentów" w BioWare wynikającą z konieczności pracy nad dwoma tytułami jednocześnie. Ta praktyka doprowadziła do sytuacji, w której zespół musiał iść na kompromisy przy produkcji takich gier jak Dragon Age: The Veilguard czy Anthem. Jako przykład podał, że Mass Effect Andromeda otrzymywało więcej uwagi ze strony EA niż najnowszy Dragon Age.
Problem z jednoczesną produkcją
W wywiadzie z MrMattyPlays deweloper wyjaśnił, że BioWare próbowało realizować "dwie, trzy, pięć rzeczy jednocześnie". Porównał to do studia DICE, które koncentruje się na jednym projekcie na raz i osiąga lepsze rezultaty. Według Darraha, przy takiej ilości projektów studio musi być znacznie większe, aby uniknąć wewnętrznej konkurencji o zasoby.

Skutkiem tej strategii były liczne skróty i cięcia w produkcji, które negatywnie wpłynęły na jakość finalnych produktów. Dragon Age: The Veilguard, który miał być powrotem franczyzy do dawnej świetności, okazał się rozczarowaniem dla graczy i krytyków. Sytuacja doprowadziła również do odejść kluczowych pracowników, w tym Casey'a Hudsona, który zmęczył się kierownictwem studia.
Nadzieja dla BioWare
Darrah sugeruje, że obecni deweloperzy BioWare powinni wykorzystać niepowodzenie The Veilguard jako argument w negocjacjach z EA dotyczących kolejnej gry z serii Mass Effect. Jego zdaniem porażka ta może posłużyć jako dowód na konieczność zmiany podejścia do produkcji gier.
Zespół musiał iść na kompromisy przy produkcji takich gier jak Dragon Age: The Veilguard czy Anthem.
BioWare, niegdyś potęga w branży gier RPG znana z kultowych serii jak Mass Effect czy Dragon Age, w pod zarządem EA od zakończenia prac nad Mass Effect 3 zmaga się z odzyskaniem dawnej pozycji na rynku.

Pokaż / Dodaj komentarze do: BioWare mogło uniknąć porażek. Weteran ujawnia prawdziwe przyczyny klęski