PlayStation 5 daleko w tyle za PC. Porównanie w Black Myth: Wukong nie pozostawia złudzeń

PlayStation 5 daleko w tyle za PC. Porównanie w Black Myth: Wukong nie pozostawia złudzeń

Black Myth: Wukong rozbił bank. W grę w ciągu paru dni od premiery zagrało 2,4 mln graczy i to tylko na samym Steam, co oznacza, że jak na razie mamy do czynienia z hitem 2024 roku, który zdetronizował pod względem zaangażowania graczy Cyberpunka 2077, Wiedźmina 3 oraz Elden Ringa. W tle jest jednak kwestia optymalizacji produkcji na PS5 i kwestia różnić między edycjami dostępnymi na komputerze i konsoli. Jak to wygląda w praktyce?

Black Myth: Wukong zadebiutował 20 sierpnia na PC i PlayStation 5, natomiast wersja Xbox Series X/S jest w drodze. Gracze zadają sobie pytanie, jak wypada wydanie konsolowe, skoro taki Cyberpunk 2077 potrafił sprawić niezłego psikusa fanom sprzętu Microsoftu oraz Sony? Tutaj jednak obaw nie ma, bowiem Black Myth: Wukong działa na PS5 sprawnie.

Jak wypada Black Myth: Wukong na PS5? Na to pytanie odpowiada analiza ekipy Digital Foundry.

Jednak różnice między PC i PlayStation 5 są niestety widoczne gołym okiem. Black Myth: Wukong jest oszałamiający pod względem graficznym na komputerach mimo pewnych problemów z optymalizacją. Wszelkie niedoskonałości powinna usunąć jednak aktualizacja.

Z drugiej strony edycja konsolowa jest bardziej odporna na nagłe spadki płynności czy zacięcia.

Na PS5 dostępne są trzy tryby graficzne: Jakość, Zrównoważony i Wydajność. Ten pierwszy pozwala grać w rozdzielczości 1440p przeskalowanej do 4K dzięki FSR3, a wszystko to przy 30 fps. W takiej sytuacji można grać w granicach 31–36 klatek na sekundę – wynika z analiz Digital Foundry.

Black Myth: Wukong działa w trybie Zbalansowanym w rozdzielczości 1080p, ale nie osiąga obiecanych 60 kl./s. W rzeczywistości gra utrzymuje 45 klatek na sekundę, ale mogą wystąpić przycięcia obrazu. Tutaj mogą wystąpić też różne artefakty na krawędziach ekranu.

Według Digital Foundry przeskok z 30 do 60 fps powoduje odczuwalne opóźnienia w reakcjach na przyciski. To zapewne poprawi jedna z kolejnych łatek.

Oprócz tego widać cięcia w sferze śledzenia promieni. Przesadą jest jednak twierdzenie, iż Black Myth: Wukong na PS5 to kompletnie inny tytuł.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: PlayStation 5 daleko w tyle za PC. Porównanie w Black Myth: Wukong nie pozostawia złudzeń

 0