Jeśli macie problem z kontem PlayStation Network, to przypomnijcie sobie, czy nie robiliście może zakupów za pomocą internetowego systemu płatności PayPal. Jak donosi bowiem Kotaku, w związku z błędem tego serwisu zbanowanych zostały konta sieciowej usługi Sony.
Jak brytyjski oddział Kotaku dowiedział się od swojego źródła, PayPal wykonał tysiące zwrotów na konta PSN (wygląda na to, że sprawa dotyczy przede wszystkim Wielkiej Brytanii) z bliżej nieokreślonego powodu. W związku z tym zabiegiem konta te traktowane są jakby były zadłużone względem Sony, co w konsekwencji owocuje ich tymczasowym zablokowaniem, przynajmniej do czasu wyjaśnienia sprawy. Osoby, których dotyczy ten problem, powinny otrzymać wiadomość email od japońskiego producenta w związku z nałożonym banem. Jak na razie obie firmy milczą w tej sprawie i wciąż czekamy na ich oficjalne stanowiska.
Masowe bany na konta PSN w tym przypadku nie są związane z nieuczciwymi zagraniami samych graczy, ale wynikają z błędu po stronie Sony lub PayPala
Co ciekawe jednak, osoby dzwoniące na infolinię PayPal otrzymują informacje, jakoby winę za te wydarzenia ponosić miało Sony, które z kolei obwinia firmę zajmującą się obsługą płatności. Na oficjalnym koncie Twitter japońskiego koncernu znaleźć można mnóstwo skarg na zbanowane konta, ale nie wiadomo jeszcze jak wiele osób boryka się z tym problemem. Koncern podobno powoli pomaga w odblokowaniu kont i miejmy nadzieje, że proces potrwa szybko, ponieważ utrata możliwości zalogowania się do PSN a także dostępu do gier na pewno nie jest niczym miłym, szczególnie w trakcie weekendu. W naszym kraju płatności za pomocą PayPala nie są obsługiwane, więc problem Polski raczej nie powinien dotyczyć - jest to poniekąd szczęście w nieszczęściu.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Błąd PayPal powoduje blokowanie kont PlayStation Network